• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

پیام تسلیت شهرداری و شورای اسلامی امام شهر در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه اعلان عمومی عوارض و بهاء خدمات وسایر درآمدها ودستور العملهای شهرداری امام شهر جهت اجرا از سال ۱۴۰۳ طی مراسمی، آیین با شکوه بهره برداری از سالن اجتماعات و ساختمان اداری شهرداری امام شهر با حضور استاندار محترم فارس برگزار شد برگزاری جشن چند هزار نفری روز امام شهر در پارک ساحلی امام شهر حماسه حضورمردم امام شهر شهردار قیر در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان فارس با حضور دکتر محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس و معاونت عمرانی استانداری دیدار شهردار و اعضای شورای شهر امام شهر با مهندس رحیمی فرماندار محترم شهرستان قیروکارزین تقدیر رئیس کل دادگستری استان فارس از شهردار امام شهر *نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قیروکارزین با اصحاب رسانه و فعالان مجازی* برگزاری مراسم باشکوه راهپیمایی ۱۳ آبان در امام شهر دیدار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بانوان امام شهری دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی امام شهر با دکتر فروردین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی *حضور شهردار به اتفاق اعضای شورای اسلامی و کارکنان شهرداری قیر در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان ماه پیام تبریک شهردار؛ رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرقیر به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان

3
شهردار لار در نشست با اصحاب رسانه:

در پنج ماهه اول سال، ۵۲ درصد بودجه، معادل ۱۰۹ میلیارد تومان محقق شده است / امسال در زمینه آسفالت و لکه‌گیری حدود ۱۱ و نیم میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد که تا کنون بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است / به زودی یک باغ وحش مصنوعی با حدود ۷۰ گونه حیوان در پارک شهر ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 25988
  • 06 شهریور 1403 - 20:59
در پنج ماهه اول سال، ۵۲ درصد بودجه، معادل ۱۰۹ میلیارد تومان محقق شده است / امسال در زمینه آسفالت و لکه‌گیری حدود ۱۱ و نیم میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد که تا کنون بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است / به زودی یک باغ وحش مصنوعی با حدود ۷۰ گونه حیوان در پارک شهر ایجاد می‌شود
همزمان با هفته دولت، نشست خبری شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر لار با اصحاب رسانه در تالار هتل جهانگردی این شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری لار؛ در ابتدای این نشست، اصغر فرودی شهردار لار در سخنانی ضمن تبریک هفته دولت، از اصحاب رسانه به جهت طرح مسائل، پوشش اخبار، بیان پیشنهادات و انتقادات و ارتباط این قشر با مردم تشکر کرد و اظهار داشت: خط مشی و اعتقاد من بر تعامل و پاسخگویی به خبرنگاران است، مطالبات و نقدها را می شنوم و هرگز اهل شکایت از خبرنگاران نبوده ام.

 

اصغر فرودی افزود: گاهی اوقات تقاضا و مطالباتی که بیان می شود خارج از حیطه وظایف شهرداری است و از اراده ما خارج است.

 

این مدیر شهری؛ یکی از راه‌های توسعه لار در حوزه فرهنگی را بحث گردشگری دانست و گفت: ایجاد دبیرخانه دائمی فرهنگی و گردشگری، در صحن شورای شهر لار تصویب شده است.

 

شهردار لار ادامه داد: در سال جاری جشنواره‌های حلوا مسقطی‌لاری و برنامه‌های عیدانه و هفته لارستان، با تلاش مجموعه همکاران در ابعاد ملی با بُرد رسانه‌ای خوب در قالب ابعاد فرهنگی و گردشگری برگزار شد.

 

اصغر فرودی شهردار لار با اشاره به اینکه مهم‌ترین شاخصِ عملکرد شهرداری‌ها، شاخص مالی است، افزود: وقتی سال ۱۴۰۲ را با ۱۴۰۱ از نظر تحقق بودجه مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که ۱۲۰ درصد رشد داشته‌ایم، یعنی در سال ۱۴۰۱، ۸۸ میلیارد تحقق بودجه داشته و در سال ۱۴۰۲، این مبلغ به ۱۹۴ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرده است.

 

شهردار لار با بیان اینکه در سال گذشته، از نظر بودجه مصوب، ۱۰۹ درصد رشد داشته ایم، گفت: بودجه مصوبِ سال گذشته ما، ۱۷۸ میلیارد تومان بود که با تلاش‌ها و حمایت‌هایی که از طرف شورای شهر، معاونان، کارشناسان و همه ارکان شهرداری صورت گرفت، برای اولین بار بعد از هفت سال، بودجه را ۱۰۹ درصد محقق کردیم و این رقم، رقمِ بسیار خوبی است.

 

اصغر فرودی ادامه داد: برای سال ۱۴۰۳، بودجه ۲۱۱ میلیاردی تصویب کرده‌ایم و در پنج ماهه اول سال، ۵۲ درصد بودجه، معادل ۱۰۹ میلیارد تومان محقق شده است.

 

وی افزود: پس از مشورت با شورای شهر، متمم بودجه انجام و به شورا فرستاده شده و منتظر تصویب در شورا هستیم. ما یک متمم ۹۴ میلیارد تومانی زده‌ایم که سرجمع بودجه در صورت تصویب، ۳۰۵ میلیارد تومان می‌شود، یعنی بودجه را تا ۳۰۵ میلیارد تومان افزایش داده ایم.

 

این مدیر شهری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در این یک سال تلاش شد بسیاری از پروژه‌هایِ عمرانیِ شهرداری که راکد بود را فعال کنیم، یکی از این پروژه‌ها، ساختمان شهرداری بود که تا الآن ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و کارهای مربوط به آن با سرعت در حال انجام است. امیدواریم که بتوانیم در اوایلِ سال جدید حداقل فاز اول را به بهره‌برداری برسانیم.

 

شهردار لار اظهار داشت: ۱۵ میلیارد تومان برای ساختمان ترمینال تخصیص داده‌ایم، نقشه‌ها در حال تکمیل است و به زودی پیمانکار آن انتخاب می‌شود.

 

فرودی گفت: پیمانکار پیاده ‌راه جنب مجتمع نیلی (بلوار ولایت) مشخص شده، این مسیر در حال کار شدن است و ۲۵ درصد نیز پیشرفت فیزیکی داشته است. حدود پنج میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که تقریبا سه میلیارد تومان از آن امسال تامین می‌شود.

 

وی ادامه داد: پیمانکار سیل‌بند محله پیرغیب هم مشخص شده و تا کنون ۷۰ درصد پیشرفتِ فیزیکی داشته است.

 

شهردار لار یاد آور شد: خانه تاریخی محمودی بالای ۵۰ درصد بازسازی شده است.

 

این مدیر شهری گفت: به زودی یک باغ وحش مصنوعی با حدود ۷۰ گونه حیوان وحشی و اهلی با هزینه تقریبا چهار میلیارد تومان در پارک شهر ایجاد می‌شود.

 

شهردار لار افزود: نیازهای پارک سرداران از جمله سرویس بهداشتی، درختکاری و مرمت سکوها انجام شده، مجموعه بازی خریداری شده و به زودی نصب می‌شود. روشنایی آن نیز تکمیل شده و آنچه در تعهد شهرداری بوده تقریبا در فاز اول به پایان رسیده است.

 

اصغر فرودی ادامه داد: امسال در زمینه آسفالت و لکه‌گیری حدود ۱۱ و نیم میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد که تا کنون بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، البته ۱۸ میلیارد تومان هم در این زمینه متمم زده ایم.

 

وی گفت: نورپردازی معابر، پارک‌ها و ورودی‌های شهر با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان در حال انجام است تا شهر را در شب زیباتر نشان دهیم.

 

شهردار لار از خرید و نصب الِمان‌هایی برای محلات ده‌گانه لار (در شهر قدیم) خبر داد و گفت: البته هنوز بحث نورپردازی و زیباسازی آن تکمیل نشده است که به زودی تکمیل می شود.

 

اصغر فرودی شهردار لار خاطر نشان کرد: یک مجموعه ۳۸ هکتاری در ورودی شهر از سمت شیراز را به عنوان مجموعه گردشگری و تفریحی در نظر گرفته‌ایم؛ امسال با حمایت‌های شورا، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به آن تخصیص داده شده که به زودی پیمانکار مشخص خواهد شد و کلنگ‌زنی آن نیز انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه وسایل نقلیه، کمبودها و مشکلات زیادی داشتیم، گفت: ظرف این یک سال، دو خودروی سنگین ۱۱ تنی برای حمل زباله، یک دستگاه (خودروی) آتش‌نشانی پیشرو و یک دستگاه خودروی امداد و نجات خریداری شده و برای دو دستگاه وانت کمپرسی نیز تامین اعتبار شده و در مجموع شش دستگاه به ناوگان موتوری شهرداری اضافه می‌شود.

 

شهردار لار با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های عمرانی ما تکمیل کشتارگاه است، افزود: امسال ۸۰۰ میلیون تومان برای آن اعتبار گذاشته‌ایم.

 

اصغر فرودی ارتقای درجه شهرداری لار در سال گذشته را به نفع شهر دانست و گفت:، بودجه ما به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرد و ۳۰۰ درصد رشد داشته ایم.

 

این مدیر شهری؛ درآمدهای ناشی از تفکیک اراضی، صدور پروانه‌های ساختمانی، فروش املاک و مستقلات، نوسازی، پسماند و… را از دیگر منابع در آمد شهرداری برشمرد.

 

شهردار لار ادامه داد: در این یک سال اقدامات مهمی در زمینه اماکن تفریحی، از جمله تامینِ روشناییِ، تقویت فضای سبز، بهسازی محوطه و نصب وسایل بازی انجام شده است.

 

اصغر فرودی در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: با شورای شهر یزد نشست‌های بسیار خوبی داشته‌ایم. تفاهم‌ نامه اولیه خواهرخواندگی با یزد به امضا رسیده و در ادامه باید یک سری رویدادها در حوزه های مختلف فرهنگی، ورزشی، بهداشت و درمان و…، به صورت مشترک انجام شود.

 

شهردار لار در خصوص اصلاح ترافیکی میدان امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه هدف ما از این طرح، کاهش تصادفات و استفاده از میدان امام به عنوان یک مکان تفریحی است، گفت: طرح این پروژه از سوی شهرداری آماده شده و در شورای ترافیک شهرستان متشکل از: فرمانداری، نیروی انتظامی، پلیس راهور، اصناف و گروه‌های مختلف مصوب شده است. تامین اعتبار انجام شده و پیمانکار مشخص شده است. اما در حال حاضر  این طرح از سوی شورایِ ترافیکِ استان متوقف شده است.

 

وی با بیان اینکه در شهر قدیم لار ۱۲۹ هکتار بافت تاریخی مصوب داریم، گفت: جلسات مختلفی با ستاد بازآفرینی در تهران داشته‌ایم، هشت میلیارد تومان در این زمینه تامین اعتبار شده که باید با هماهنگی شهرداری، اداره‌کل راه و شهرسازی به نمایندگی از دولت و همچنین مردم و ساکنان محل؛ طرحی نو با ساز و کار مناسب اجرا شود.

 

زینل قنبری رئیس شورای اسلامی شهر لار هم در این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: شهر مطلوب از نظر من به عنوان یک شهروند، شهری است که از نظر تفریحی، آراستگی شهر و از نظر فرهنگی بتوانم به راحتی در آن زندگی کنیم، اما از دید یک عضو شورا، شهر مطلوب شهری است که شهرداری بودجه آن را نظر صد درصد محقق کند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر لار خطاب به اصحاب رسانه گفت: خبرنگاران، مطالبه گر باشند. من دو سال رئیس شورا نبودم، در این مدت سه نفر هم به من زنگ نزدند (که کارها را مطالبه و پیگیری کنند).

به این خبر چه امتیازی می دهید؟

امتیاز خود را با کلیک بر روی ستاره ها ثبت نمایید.

میانگین امتیازات ۵ / ۵٫ تعداد امتیازات ۴

اولین نفری باشید که به این خبر امتیاز می دهید!

لینک کوتاه : https://fars-shahrdari.ir/?p=25988

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.