در این گزارش آمده است: پاسخگویی ادارات نیریز در سال ۱۴۰۰، نسبت به سال ۱۳۹۹، یک درصد رشد داشته و به ۸۲ درصد رسیده است.
در سال گذشته ۹۷۶ سؤال، انتقاد و پیشنهاد داشتهایم که به ۸۰۳ مورد پاسخ داده شده است؛ یعنی ۸۲ درصد از آمار کل. ملاک اصلی ما در این جدول، درصد پاسخگویی میباشد.
۵۰ اداره و سازمان از جمع ۹۴ سازمان و اداره دولتی و غیردولتی مورد سؤال، انتقاد و پیشنهاد واقع شده، توانستهاند به طور صد درصد پاسخگوی سؤالات مردم باشند. یعنی ۵۳ درصد ادارات و سازمانها ۱۰۰ درصد پاسخگو بودهاند و به سؤالات، انتقادات، اعتراضات و پیشنهادات مردم اهمیت داده و پاسخ دادهاند. این نرخ نسبت به سال ۱۳۹۹ چهار درصد کاهش داشته است. اما در مقابل ۱۴ اداره و سازمان نیز هیچ پاسخی به سؤالات مردم ندادهاند و نمره پاسخگویی آنان صفر بوده است؛ یعنی ۱۵ درصد که این نرخ هم نزدیک به ۵ درصد افزایش یافته است.
از نظر بیشترین تعداد سؤال، انتقاد و پیشنهاد، شهرداری نیریز با ۱۹۹ مورد رتبه اول را دارد. یعنی ۲۰ درصد کل سؤالات.
همچنین شهرداری نیریز، شبکه بهداشت و درمان، فرمانداری، نماینده مجلس و صمت به ترتیب با ۱۹۹، ۷۳، ۶۶، ۶۱ و ۵۰ سؤال، بیشترین آمار تعداد سؤال را دارند.
از نظر تعداد پاسخ نیز شهرداری نیریز، شبکه بهداشت و درمان، نماینده مجلس، صمت و فرمانداری به ترتیب با ۱۹۹، ۷۳، ۶۱، ۵۰ و ۴۳ پاسخ، بیشترین آمار را دارند.