• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

اخبار ویژه

اعلان عمومی عوارض و بهاء خدمات وسایر درآمدها ودستور العملهای شهرداری امام شهر جهت اجرا از سال ۱۴۰۳ طی مراسمی، آیین با شکوه بهره برداری از سالن اجتماعات و ساختمان اداری شهرداری امام شهر با حضور استاندار محترم فارس برگزار شد برگزاری جشن چند هزار نفری روز امام شهر در پارک ساحلی امام شهر حماسه حضورمردم امام شهر شهردار قیر در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان فارس با حضور دکتر محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس و معاونت عمرانی استانداری دیدار شهردار و اعضای شورای شهر امام شهر با مهندس رحیمی فرماندار محترم شهرستان قیروکارزین تقدیر رئیس کل دادگستری استان فارس از شهردار امام شهر *نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قیروکارزین با اصحاب رسانه و فعالان مجازی* برگزاری مراسم باشکوه راهپیمایی ۱۳ آبان در امام شهر دیدار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بانوان امام شهری دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی امام شهر با دکتر فروردین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی *حضور شهردار به اتفاق اعضای شورای اسلامی و کارکنان شهرداری قیر در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان ماه پیام تبریک شهردار؛ رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرقیر به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان *جلسه هم اندیشی رئیس شورای اسلامی شهرقیر با رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قیروکارزین در خصوص بررسی راهها و محور های مواصلاتی شهرستان*

3

بیان مطالبات مردمی از زبان شوراها و دهیاران بخش مرکزی با نماینده و سرپرست فرمانداری سپیدان

  • کد خبر : 2245
  • 16 خرداد 1401 - 11:43
بیان مطالبات مردمی از زبان شوراها و دهیاران بخش مرکزی با نماینده و سرپرست فرمانداری سپیدان
بازسازی بافت فرسوده شهر اردکان، ایجاد سایت زباله، ماشین آلات جمع آوری و تفکیک زباله، آسفالت معابر شهر اردکان، بازنگری طرح هادی، بهسازی و آسفالت معابر روستاها، آنتن دهی ضعیف تلفن همراه و شبکه های تلویزیون از جمله مطالبات شوراها و دهیاران بخش مرکزی با مسئولان شهرستانی بود

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان، در جلسه ای که با حضور علیزاده نماینده مردم سپیدان و بیضاء، سرپرست فرمانداری سپیدان، شوراها، دهیاران و جمعی از مسئولان بخش مرکزی برگزار شد مسائل و مشکلات این بخش مرکزی بررسی شد.

در ابتدا فرجی رئیس شورای شهر اردکان گفت: با توجه به درآمد پایین شهرداری اردکان نسبت هزینه های بالا در سال جدید بایستی اعتبارات بیشتری جهت تکمیل پروژه‌های شهرداری خصوصا پارک کوهپایه، بوستان شهدای گمنام، آسفالت معابر و سایر پروژه های شهر اردکان در نظر گرفته شود.

وی افزود: با توجه به وضعیت توپوگرافی شهر اردکان و همچنین نمک پاشی و برف روبی در زمستان که باعث کاهش عمر آسفالت می‌شود، انتظار می رود اختصاص قیر جهت روکش آسفالت معابر بصورت ویژه در نظر گرفته شود.

فرجی خاطرنشان کرد: با توجه به گردشگر پذیر بودن شهرستان سپیدان و ورودی بالای گردشگر به شهر اردکان سرانه جمعیت شناور در شهر اردکان و شهرستان مد نظر قرار گیرد تا اعتبارات ویژه ای به این شهرستان و شهر اردکان اختصاص یابد.

مهدی فرجی در بخش دیگری از سخنان خود به بافت فرسوده اردکان اشاره کرد و گفت: شانزده هکتار بافت فرسوده در شهر اردکان وجود دارد، از نماینده مردم شریف شهرستانهای سپیدان و بیضاء می خواهیم تا از طریق وزارتخانه های مرتبط پیگیری و همراهی لازم را جهت اخذ و اختصاص تسهیلاتی به منظور بازسازی بافت های فرسوده شهر اردکان به شهرداری اردکان صورت گیرد.

رئیس شورای شهر اردکان گفت: از دیگر مشکلات شهرداری اردکان نبود محل مناسبی جهت دفن زباله است. سایت زباله گلومهر توسط مقامات قضائی شهرستان تعطیل گردیده و در همین راستا زباله های شهر اردکان بایستی به برم شور شیراز منتقل گردد. با توجه به ماشین آلات مستهلک شهرداری این امر هزینه بالایی برای شهرداری دارد و انتظار داریم جهت ایجاد سایت جدید زباله و اختصاص ماشین آلات جمع آوری و تفکیک زباله توجه ویژه ای شود.

در پایان فرجی اشاره ای هم به وضعیت سوخت شهرستان کرد و افزود: سوخت یورو ۴ در شهرستان وجود ندارد و برای برخی ماشین آلات در این شهرستان خصوصا برای اورژانس مشکلاتی پیش می آید.

در ادامه علیزاده نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدا باید از همه عزیزان بخواهم که در خواست و توقعات خود را در حد توان اجرایی و قانونی مسئولان بیان کنند. تا جایی که موانع قانونی نباشد جهت خدمت به مردم تمام توان خود را به کار می گیرم.

وی افزود: بایستی طرح جامع گردشگری برای سپیدان در نظر گرفته شود. من در تمامی جلسات داخل و خارج از استان نام گردشگری را برای سپیدان به کار می برم، ما باید قطب گردشگری جنوب کشور شویم و این امر با تمام توان و همراهی همه دستگاها میسر می گردد.

علیزاده گفت: جهاد آبرسانی باید در سطح شهرستان ایجاد گردد تا مسائل و مشکلات آب شرب روستاها مرتفع گردد.

نماینده مردم سپیدان و بیضاء در رابطه با زباله گفت: در خصوص زباله پیشنهاد من ایجاد سایت تفکیک و بازیافت زباله است که در صورت موافقت تسهیلات لازم را برای شهرداری اردکان در نظر می گیریم و با این کار درآمد خوبی از این پروره حاصل می گردد.

علیزاده خاطرنشان کرد: اعتباری را از مدیریت بحران کشور در خصوص سیل جنوب کشور برای شهرستان سپیدان در نظر گرفتیم.

محسن علیزاده آنتن دهی ضعیف تلفن همراه را استفاده شهروندان از چند خط عنوان کرد و افزود: ظرفیت آنتن دهی شهرستان سپیدان بدلیل استفاده غالب شهروندان از چند خط تلفن تکمیل شده است و دلیل ضعیفی اینترنت و آنتن تلفن همراه این امر است. اما طی چند روز گذشته جلسه ای در این خصوص برگزار گردید و راهکارهایی پیشنهاد شده که این مشکل برطرف گردد.

در ادامه نماینده مردم سپیدان و بیضاء، سرپرست فرمانداری سپیدان، دهیاران و برخی از مسئولین شهرستان بصورت میدانی از برخی روستاهای بخش مرکزی بازدید کردند.

 

به این خبر چه امتیازی می دهید؟

امتیاز خود را با کلیک بر روی ستاره ها ثبت نمایید.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد امتیازات ۰

اولین نفری باشید که به این خبر امتیاز می دهید!

لینک کوتاه : https://fars-shahrdari.ir/?p=2245

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.