• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

اعلان عمومی عوارض و بهاء خدمات وسایر درآمدها ودستور العملهای شهرداری امام شهر جهت اجرا از سال ۱۴۰۳ طی مراسمی، آیین با شکوه بهره برداری از سالن اجتماعات و ساختمان اداری شهرداری امام شهر با حضور استاندار محترم فارس برگزار شد برگزاری جشن چند هزار نفری روز امام شهر در پارک ساحلی امام شهر حماسه حضورمردم امام شهر شهردار قیر در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان فارس با حضور دکتر محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس و معاونت عمرانی استانداری دیدار شهردار و اعضای شورای شهر امام شهر با مهندس رحیمی فرماندار محترم شهرستان قیروکارزین تقدیر رئیس کل دادگستری استان فارس از شهردار امام شهر *نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قیروکارزین با اصحاب رسانه و فعالان مجازی* برگزاری مراسم باشکوه راهپیمایی ۱۳ آبان در امام شهر دیدار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بانوان امام شهری دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی امام شهر با دکتر فروردین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی *حضور شهردار به اتفاق اعضای شورای اسلامی و کارکنان شهرداری قیر در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان ماه پیام تبریک شهردار؛ رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرقیر به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان *جلسه هم اندیشی رئیس شورای اسلامی شهرقیر با رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قیروکارزین در خصوص بررسی راهها و محور های مواصلاتی شهرستان*

4
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس در همایش شهرداران و دهیاران استان

با راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی شهرداری های استان، ۱۲۰ شهرداری استان را در یک قاب خواهیم داشت

  • کد خبر : 4895
  • 15 تیر 1401 - 18:11
با راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی شهرداری های استان، ۱۲۰ شهرداری استان را در یک قاب خواهیم داشت
به مناسبت 14 تیرماه، گرامیداشت روز شهرداری ها و دهیاری ها، همایش شهرداران و دهیاران استان فارس با حضور استاندار فارس، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس، جمعی از مدیران ارشد استان و شهرداران و دهیاران استان فارس در سالن حافظ شیراز برگزار شد.

به مناسبت ۱۴ تیرماه، گرامیداشت روز شهرداری ها و دهیاری ها، همایش شهرداران و دهیاران استان فارس با حضور استاندار فارس، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس، جمعی از مدیران ارشد استان و شهرداران و دهیاران استان فارس در سالن حافظ شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری لار؛ در این همایش مسعود طهماسبی مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس در خصوص پایگاه اطلاع رسانی شهرداری های استان گفت: با راه اندازی این سامانه، ۱۲۰ شهرداری استان را در یک قاب خواهیم داشت.

مسعود طهماسبی ادامه داد: کلیه عملکرد شهرداری ها در این پایگاه به نمایش گذاشته می شود و در دسترس عموم قرار می گیرد.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس افزود: شهروندان با استفاده از این سامانه می توانند عملکرد سایر شهرداری های استان را مورد بررسی قرار داده و همچنین نقد و یا پیشنهاد خود را از طریق امکانات موجود در این پایگاه اطلاع رسانی به صورت مکتوب بیان کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان برنامه های تدوین شده توسط این دفتر به مناسبت هفته شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت.

در ادامه تعدادی از شهرداران و دهیاران مشکلات و درخواست های خود را با استاندار فارس مطرح کردند.

بحث مجوز نیروی انسانی، تعیین تکلیف اراضی اشغال شده بلا تکلیف و بودجه دهیاران پاره وقت، از جمله مشکلات مطرح شده توسط شهرداران و دهیاران در این همایش بود.

دکتر ایمانیه استاندار فارس ضمن پاسخ به مشکلات و درخواست های مطرح شده، تصمیم گیری قاطع در حل مشکلات را برای شهرداران و دهیاران یک ضرورت دانست.

استاندار فارس، بلاتکلیفی را یکی از معضلات کشور عنوان کرد و گفت: بسیاری از این بلا تکلیفی ها ناشی از انعطاف‌ناپذیری ماست؛ در حالی که برای منافع مردم باید انعطاف به خرج داد.

وی ادامه داد: چه اشکالی دارد ملکی که در اختیار فرمانداری است برای کار مردم به آموزش و پرورش یا نهاد دیگری واگذار شود؟ همه این‌ها متعلق به دولت و حق بیت‌المال است.

او در ادامه هدف‌گذاری و داشتن برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را در پیشبرد همه امور مهم خواند و اظهار کرد: فرمانداران، دهیاران، بخشداران و شهرداران باید در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، فضای سبز و زیباسازی، اقتصادی و همه حوزه ها، طرح، برنامه و هدف داشته باشند‌.

استاندار فارس افزود: طبق زمان‌بندی کار را پیش ببرید، رصد کنید، اصلاح کنید تا به هدف نزدیک شوید.

او با اشاره به اینکه تنظیم برنامه‌های ۵ ساله برای توسعه کشور نیز با همین هدف صورت می‌گیرد، افزود: متاسفانه بسیاری از ما حتی این برنامه‌ها را نمی‌خوانیم و به آن عمل هم نمی‌کنیم.

دکتر ایمانیه کمک گرفتن از مردم و استفاده از ظرفیت مردمی را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: اخیرا آقای عبودتیان به‌عنوان مسئول مردمی‌سازی دولت منصوب شده‌اند و فارس در زمینه الگو شدن در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.

نماینده عالی دولت در فارس، توسعه متوازن را از دیگر نکاتی عنوان کرد که باید مدنظر شهرداران و دهیارن قرار گیرد و افزود: در انجام امور، یک جانبه‌ نگر نباشیم و باید به همه مباحث شهر و روستا از جمله مسائل عمرانی، فرهنگی و سرمایه گذاری توجه کنیم.

دکتر ایمانیه شفافیت را نیز از دیگر موارد مورد توجه دانست و افزود: امیدوارم با راه‌اندازی سایت شفافیت، وضعیت؛ به ویژه در مناقصه ها، مزایده ها و به کارگیری نیرو بهتر شود.

استاندار فارس از شهرداران خواست تا در راه اندازی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز، با خیرین در شهرهای خود همکاری های لازم را داشته باشند.

در این همایش با حضور استاندار فارس از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری های استان فارس رونمایی شد.

این همایش با سخنرانی مدیران ارشد استان و همچنین بیان مسائل و مشکلات پیش روی شهرداری ها و دهیاری ها همراه بود.

در حاشیه این همایش، نمایشگاهی از پروژه های اجرا شده و در حال اجرای شهرداری های استان بر پا شده بود که پروژه های اجرا شده و در حال اجرای شهرداری لار در این نمایشگاه خود نمایی می کرد.

به این خبر چه امتیازی می دهید؟

امتیاز خود را با کلیک بر روی ستاره ها ثبت نمایید.

میانگین امتیازات ۴ / ۵٫ تعداد امتیازات ۴

اولین نفری باشید که به این خبر امتیاز می دهید!

لینک کوتاه : https://fars-shahrdari.ir/?p=4895

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.