• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

اخبار ویژه

اعلان عمومی عوارض و بهاء خدمات وسایر درآمدها ودستور العملهای شهرداری امام شهر جهت اجرا از سال ۱۴۰۳ طی مراسمی، آیین با شکوه بهره برداری از سالن اجتماعات و ساختمان اداری شهرداری امام شهر با حضور استاندار محترم فارس برگزار شد برگزاری جشن چند هزار نفری روز امام شهر در پارک ساحلی امام شهر حماسه حضورمردم امام شهر شهردار قیر در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان فارس با حضور دکتر محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس و معاونت عمرانی استانداری دیدار شهردار و اعضای شورای شهر امام شهر با مهندس رحیمی فرماندار محترم شهرستان قیروکارزین تقدیر رئیس کل دادگستری استان فارس از شهردار امام شهر *نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قیروکارزین با اصحاب رسانه و فعالان مجازی* برگزاری مراسم باشکوه راهپیمایی ۱۳ آبان در امام شهر دیدار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بانوان امام شهری دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی امام شهر با دکتر فروردین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی *حضور شهردار به اتفاق اعضای شورای اسلامی و کارکنان شهرداری قیر در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان ماه پیام تبریک شهردار؛ رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرقیر به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان *جلسه هم اندیشی رئیس شورای اسلامی شهرقیر با رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قیروکارزین در خصوص بررسی راهها و محور های مواصلاتی شهرستان*

8

استاندار فارس: واریز وجه اولیه و پیش پرداخت، مشکل اصلی نهضت ملی مسکن است

  • کد خبر : 11274
  • 15 آبان 1401 - 14:17
استاندار فارس:  واریز وجه اولیه و پیش پرداخت، مشکل اصلی نهضت ملی مسکن است
استاندار فارس با اشاره به مسئله راه‌های استان گفت: تلاش براین است که ۶ قطعه از آزادراه شیراز به اصفهان زیر بار ترافیک برود

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه، در آیین کلنگ‌زنی ۴۰ هزار واحد مسکونی، نهضت ملی جهش مسکن گفت: رتبه استان فارس در بحث مسکن مناسب شأن استان نیست، و امیدواریم در اجرای کار تسریع شده و این گره نیز برطرف شود؛ لذا خرسندیم که امروز کلنگ ۴۰۰۶۴ واحد مسکونی، در ۱۸ شهرستان را به زمین می‌زنیم.

استاندار فارس در ارتباط با تأمین زمین، گفت: تا به حال ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین تأمین شده است و جلسات رفع مشکل کمبود زمین، هر هفته بصورت منظم برگزار می‌شود.

وی افزود: در شهرهایی که این مسئله وجود دارد، از طریق الحاق زمین‌های متعلق به منابع طبیعی و یا راه و شهرسازی یا مشارکت با صاحبان ملک مشکل را برطرف می‌کنیم؛ و در نهایت سراغ ادارات و سازمان‌ها خواهیم رفت.

دکتر ایمانیه عنوان کرد: تا به حال در استان فارس، با این بن بست که سازمانی را مجبور به تخصیص زمین کنیم، روبه‌رو نشده ایم.

وی در خصوص سهمیه و اقدامات استان در ساخت مسکن، گفت: برای استان، محدودیت قائل نشده‌اند، اما ۲۴۰ هزار سهمیه تاکنون تعلق گرفته، که از این میان فرم «ج» ۱۴۰ هزار نفر سبز شده، ولی تا به حال ۲۵ هزار نفر فقط واریز وجه اولیه داشته‌اند؛ که تاکنون ۱۴ هزار واحد آن را شروع کردیم، امروز نیز ۴۰ هزار واحد دیگر آغاز خواهد شد؛ که بخشی از آن متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار فارس بیشترین پیشرفت اجرای مسکن را، مربوط به شهر صدرا عنوان کرد و افزود: در سفر قبل مقام وزارت، ایشان از وضعیت جهش مسکن رضایت نداشتند و تذکر ایشان باعث شد، اکنون کلنگ ۴۰ هزار مسکن به زمین بخورد و کار سرعت بیشتری بگیرد.

دکتر ایمانیه با بیان اینکه یکی از نیازهای اصلی مردم و شعارهای دولت سیزدهم بحث مسکن است، به طرح سه چالش در این زمینه پرداخت و اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی بحث واریز وجه اولیه و پیش پرداخت است.

وی ادامه داد: ثبت نام کنندگان طرح، افرادی هستند که از نظر مالی تمکن ندارند و اکثر متقاضیان، برای پیش پرداخت و سود تسهیلات واقعا با مشکل روبه‌رو هستند.

استاندار فارس با بیان اینکه امیدواریم به هر شکلی، یا با مصوبه سران یا با متمم بودجه یا با توجه به اینکه در حال حاضر زمان تنظیم بودجه است، مسئله برطرف شود، گفت: موضوع بعدی منطقه پارک بمو است؛ این منطقه واقعا محیط زیست هیچ حیوانی نیست، و ما آمادگی داریم ۱۰ برابرش را به محیط زیست بدهیم.

دکتر ایمانیه در موضوع سوم، به مسکن روستاییان پرداخت و گفت: خواهش من این است تلاش‌ها در روستا مضاعف باشد، تا از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری شود. در حالی که ما می‌گوییم روستا بمانید، کجا خانه بسازند؟ در روستایی که مشکل زمین دارند، منابع طبیعی کوتاه بیاید.

استاندار فارس به مسئله راه‌های استان اشاره کرد و گفت: تلاش ما این است تا پایان امسال آزادراه شیراز – اصفهان حداقل ۶ قطعه به زیر ترافیک برود، آزاد راه شیراز بوشهر نیز بخش خصوصی حاضر به همراهی است و خواستار همراهی بیشتر دولت شد.

وی افزود: راه‌آهن شیراز – اهواز، شرق را به غرب وصل می‌کند؛ که بسیار استراتژیک است، و نیاز به کمک و همراهی دولت دارد.

دکتر ایمانیه همچنین در خصوص راه‌آهن شیراز – جهرم و شیراز – گل‌گهر، خواستار مساعدت بیشتر دولت و وزارتخانه شد.

به این خبر چه امتیازی می دهید؟

امتیاز خود را با کلیک بر روی ستاره ها ثبت نمایید.

میانگین امتیازات ۱٫۵ / ۵٫ تعداد امتیازات ۲

اولین نفری باشید که به این خبر امتیاز می دهید!

لینک کوتاه : https://fars-shahrdari.ir/?p=11274
  • نویسنده : مدیر سایت
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس
  • 972 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.