• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

اخبار ویژه

اعلان عمومی عوارض و بهاء خدمات وسایر درآمدها ودستور العملهای شهرداری امام شهر جهت اجرا از سال ۱۴۰۳ طی مراسمی، آیین با شکوه بهره برداری از سالن اجتماعات و ساختمان اداری شهرداری امام شهر با حضور استاندار محترم فارس برگزار شد برگزاری جشن چند هزار نفری روز امام شهر در پارک ساحلی امام شهر حماسه حضورمردم امام شهر شهردار قیر در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان فارس با حضور دکتر محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس و معاونت عمرانی استانداری دیدار شهردار و اعضای شورای شهر امام شهر با مهندس رحیمی فرماندار محترم شهرستان قیروکارزین تقدیر رئیس کل دادگستری استان فارس از شهردار امام شهر *نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قیروکارزین با اصحاب رسانه و فعالان مجازی* برگزاری مراسم باشکوه راهپیمایی ۱۳ آبان در امام شهر دیدار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بانوان امام شهری دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی امام شهر با دکتر فروردین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی *حضور شهردار به اتفاق اعضای شورای اسلامی و کارکنان شهرداری قیر در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان ماه پیام تبریک شهردار؛ رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرقیر به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان *جلسه هم اندیشی رئیس شورای اسلامی شهرقیر با رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قیروکارزین در خصوص بررسی راهها و محور های مواصلاتی شهرستان*

4
بخش سوم ... (بخش پایانی) اصغر فرودی شهردار لار در جمع اصحاب رسانه:

بهسازی ۵۰۰ متر از جاده قدیم شهر خور به لار که در محدوده شهری لار قرار دارد به زودی آغاز می شود

  • کد خبر : 18512
  • 25 مرداد 1402 - 18:55
بهسازی ۵۰۰ متر از جاده قدیم شهر خور به لار که در محدوده شهری لار قرار دارد به زودی آغاز می شود
اصغر فرودی شهردار لار در ادامه سخنان خود، به موضوع طرح بهسازی میدان بار قدیم اشاره کرد و گفت: طرح بهسازی این مکان از گذشته آماده شده ...

اصغر فرودی شهردار لار در ادامه سخنان خود، به موضوع طرح بهسازی میدان بار قدیم اشاره کرد و گفت: طرح بهسازی این مکان از گذشته آماده شده که بسیار بزرگ و جالب است و براساس برآورد انجام شده بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که در حال حاضر اجرای آن از توان شهرداری خارج است.

شهردار لار افزود: برای اجرایی کردن این پروژه، با بخش خصوصی جلسات متعددی برگزار شده و همچنان در حال مذاکره و پیگیری هستیم تا آن را به نتیجه مطلوبی برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت گروه ‌های جهادی بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج ظرفیت بسیار خوبی است که می تواند در انجام کارها کمک های خوبی به ما کند.

این مدیر شهری با بیان اینکه بسیج تا به حال هم کمک های خوبی به ما کرده است، گفت: ساخت زمین چمن مصنوعی محله کهوویه، جمع‌آوری درختان شکسته شده در باران و حضور در کنار نیروهای خدمات رسان در زمان بحران و حوادث غیر مترقبه نمونه ای از همکاری این نهاد مردمی است که ما قدردان این نیروهای پرتلاش هستیم.

اصغر فرودی وضعیت تک ‌لبه بلوار زنده یاد نخبه الفقهایی را نامطلوب دانست و گفت: سیستم آبیاری این بلوار به تازگی اصلاح شده، وسیستم روشنایی بلوار هم در گذشته با اعتبارات فرمانداری و شرکت توزیع نیروی برق شهرستان بهسازی شده است.

شهردار لار با بیان اینکه بلوار پرواز (بلوار منتهی به فرودگاه) خارج از محدوده خدماتی شهر بوده و از لحاظ قانونی نمی توانیم برای این بلوار هزینه کنیم، گفت: علیرغم این موضوع، سیستم آبیاری درختان آن را اصلاح کرده ایم.

وی به موضوع بازآفرینی شهری هم اشاره کرد و افزود: طرح اولیه آن در ستاد بازآفرینی تصویب شده و در حال رایزنی برای جذب اعتبارات آن هستیم.

فرودی تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی مجری طرح بازآفرینی شهری است.

شهردار لار گفت: با واگذاری آثار تاریخی به بخش خصوصی موافقیم و در این زمینه از بخش خصوصی استقبال می کنیم تا با رعایت قانون و مقررات، بناهای تاریخی در تملک شهرداری بازسازی شود.

وی با بیان اینکه باغ معروف به باغ استوار واقع در محله کهوویه در تملک شهرداری است، گفت: این باغ ظرفیت خوبی برای بوم گردی است و برای انجام آن از وجود سرمایه گذار استفاده خواهیم کرد و مکاتبات آن انجام شده است.

این مدیر شهری با بیان اینکه آسفالت بسیاری از نقاط شهر خراب شده و نیاز به لکه‌گیری داشت، گفت: کار لکه‌گیری خیابان‌های اصلی شهرقدیم به اتمام رسیده و اکنون خیابان‌های شهرجدید در جریان است. کار بازسازی تک ‌لبه ‌های شکسته شده و معیوب نیز در حال انجام بوده و ادامه دارد.

شهردار لار با بیان اینکه در سال جاری عمده بودجه عمرانی شهرداری لار برای شکایتی صرف شد که در دادگاه علیه شهرداری شده بود و حدود ۲۳ میلیارد تومان بودجه شهرداری به آن سمت رفت و همین موضوع مشکلاتی برایمان به وجود آورد، گفت: بدنبال آن هستیم تا از طریق متمم بودجه، بحث آسفالت سطح شهر انجام شود.

وی در خصوص پروژه پارک بانوان هم گفت: بخش های مهمی از این پروژه اجرا شده و تکمیل آن به تدریج در حال انجام است.

اصغر فرودی شهردار لار تصریح کرد: در بحث تکریم ارباب رجوع بسیار حساس هستم، چراکه خود را خدمتگزار مردم می‌دانم. اگر متوجه شوم ارباب رجوع مورد احترام قرار نگرفته یا کار فردی بدون دلیل انجام نشده، حتما برخورد می‌کنم.

اصغر فرودی خاطر نشان کرد: برخی اوقات موارد قانونی، حقوقی و ساختاری مانع تسریع در انجام کار می‌شود که عدم آشنایی مردم به برخی قوانین موجب شده که مردم اینگونه تلقی کنند که کار آنها در شهرداری انجام نشده است.

شهردار لار با بیان اینکه در این زمینه نیروی انسانی مقصر نیست، گفت: اگر کارمندی با چشم پوشی از قانون به منظور تسهیل در کار اقدام کند، تخلف محسوب شده و سازمان های نظارتی وی را تنبیه خواهند کرد. علیرغم این موضوع در حد توان سعی کرده ایم مشکلات را حل کنیم.

این مدیر شهری به موضوع جمع آوری سگ های ولگرد هم اشاره کرد و گفت: سایت سگ‌ های ولگرد توسط شهرداری در مرحله اتمام قرار دارد. شهرداری درخصوص جمع‌ آوری سگ‌ها آمادگی خود را به فرمانداری اعلام کرده و اکنون باید اداراتی نظیر دانشکده علوم‌ پزشکی، دامپزشکی، اصناف و سایر اداراتی که قول‌هایی داده‌اند، به تعهدات خود عمل کنند تا بتوان این بحث را دنبال کرد.

وی افزود: موضوع عقیم‌ سازی سگ‌های ولگرد بسیار مهم است. چراکه نگهداری آنها بسیار هزینه ‌بر بوده و از طرفی نیز حق کشتن سگ‌ ها وجود ندارد. مردم هم باید در تامین غذای سگ های جمع آوری شده با استفاده از پسماندهای خانگی، همکاری کنند.

شهردار لار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه متولی بناهای تاریخی میراث فرهنگی است اما شهرداری در بهسازی چند بنا کمک کرده است، گفت: شهرداری نسبت به خرید برخی خانه‌ های تاریخی نظیر خانه نجیب‌زاده و محمودی اقدام کرده است.

وی افزود: با هر سرمایه‌گذاری که برابر قانون و مقررات تمایل به بازسازی و احیای میراث فرهنگی و بناهای تاریخی دارد، آماده همکاری هستیم.

اصغر فرودی در خصوص دفع آب های سطحی با بیان اینکه شهر لار دو حوزه آب‌ ریز یکی در شمال( اناغ و بند حیدری و نعمتی) و دیگری در جنوب (تنگه ‌اسد و تنگه‌گُروه) دارد، گفت: طرح مطالعاتی روان ‌آب ‌ها یا همان رودخانه ها آماده شده و برای ساماندهی پیگیر تامین بودجه و اجرای آن هستیم.

وی با اشاره به معضل فاضلاب شهری و با بیان اینکه متولی فاضلاب شهری، شهرداری نیست، گفت: متولی فاضلاب شهری اداره آب ‌و فاضلاب بوده و این پروژه به اعتبار بزرگی نیاز دارد که از طریق مقامات ارشد شهرستانی و استانی پیگیری های در این زمینه صورت گرفته است.

اصغر فرودی شهردار لار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جاده قدیم شهر خور به لار (جاده کمربندی)، گفت: طول این جاده ۱۷۰۰ متر بوده و شامل سه بخش می باشد که ۵۰۰ متر آن در محدوده خدماتی شهر لار، ۵۰۰ متر محدوده خدماتی شهر خور و بخش عمده آن متعلق به اداره کل راه و شهرسازی لارستان است.

این مدیر شهری ادامه داد: بخش ۵۰۰ متر محدوده شهر لار که در گذشته طراحی ترافیکی آن صورت گرفته، اخیرا نقشه برداری شده و نقشه در اختیار طراح قرار گرفته تا با طرح موجود تطبیق شده و قرار است در این هفته به شهرداری تحویل داده شود. در جلسه ای هم که هفته گذشته در فرمانداری برگزار شد مقرر گردید بهسازی ۵۰۰ متر متعلق به شهرداری لار که تا حدود زیادی هم مشکل ترافیکی این مسیر را حل می کند، آغاز شود.

وی تصریح کرد: جلسه سه جانبه برگزار و کارها تقسیم شده و ما به زودی پس از انجام تشریفات قانونی کار را شروع می کنیم.

در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه شهر لار تجلیل شد.

 

به این خبر چه امتیازی می دهید؟

امتیاز خود را با کلیک بر روی ستاره ها ثبت نمایید.

میانگین امتیازات ۵ / ۵٫ تعداد امتیازات ۱

اولین نفری باشید که به این خبر امتیاز می دهید!

لینک کوتاه : https://fars-shahrdari.ir/?p=18512

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.