• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

اعلان عمومی عوارض و بهاء خدمات وسایر درآمدها ودستور العملهای شهرداری امام شهر جهت اجرا از سال ۱۴۰۳ طی مراسمی، آیین با شکوه بهره برداری از سالن اجتماعات و ساختمان اداری شهرداری امام شهر با حضور استاندار محترم فارس برگزار شد برگزاری جشن چند هزار نفری روز امام شهر در پارک ساحلی امام شهر حماسه حضورمردم امام شهر شهردار قیر در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان فارس با حضور دکتر محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس و معاونت عمرانی استانداری دیدار شهردار و اعضای شورای شهر امام شهر با مهندس رحیمی فرماندار محترم شهرستان قیروکارزین تقدیر رئیس کل دادگستری استان فارس از شهردار امام شهر *نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قیروکارزین با اصحاب رسانه و فعالان مجازی* برگزاری مراسم باشکوه راهپیمایی ۱۳ آبان در امام شهر دیدار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بانوان امام شهری دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی امام شهر با دکتر فروردین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی *حضور شهردار به اتفاق اعضای شورای اسلامی و کارکنان شهرداری قیر در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان ماه پیام تبریک شهردار؛ رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرقیر به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان *جلسه هم اندیشی رئیس شورای اسلامی شهرقیر با رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قیروکارزین در خصوص بررسی راهها و محور های مواصلاتی شهرستان*

6

به همت شهرداری لار تعمیر و مرمت خانه محمودی در حال اجراست

  • کد خبر : 11298
  • 16 آبان 1401 - 15:14
به همت شهرداری لار تعمیر و مرمت خانه محمودی در حال اجراست
خانه محمودی در شهر لار. خانه ای که متعلق به دوران زندیه بوده و در یکی از محلات شهر قدیم لار معروف به محله قنبر بیگی و در کنار آب انبار قنبر بیگی واقع شده است...

خانه محمودی در شهر لار. خانه ای که متعلق به دوران زندیه بوده و در یکی از محلات شهر قدیم لار معروف به محله قنبر بیگی و در کنار آب انبار قنبر بیگی واقع شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری لار؛ این اثر که در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۸۲ با شماره  ثبت ۸۶۷۸ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و اکنون در مالکیت شهرداری لار قرار دارد، به همت شهرداری و با همکاری میراث دوستان، در حال تعمیر و مرمت است.

به گفته نواز شریفی لاری شهردار لار، در سال گذشته ضلع جنوب شرقی این بنا که شامل آشپزخانه، راه پله، پشت بام و دیواره بوده با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان از محل درآمد شهرداری، مرمت و مقاوم سازی شده است.

شهردار لار می گوید: ضلع جنوبی این بنا که در سال ۱۳۶۰ توسط مالک، به سبک جدید بازسازی شده بود؛ در حال حاضر با دست توانای استادکاران و پیشکسوتان مرمت در لارستان، مقاوم سازی شده و مجموعه ساختمان واقع شده در این بخش نیز به سبک سنتی در حال مرمت و بازسازی است.

نواز شریفی لاری، مجموعه اعتبار این بخش را از آغاز سال جاری تا کنون، ۱۵۰ میلیون تومان اعلام کرده است.

به گفته وی، مرمت و بازسازی نمای دیوار کل این بنای تاریخی به سبک سنتی و همچنین کف سازی کامل مجموعه از دیگر طرح هایی است که در دستور کار قرار دارد.

خانه محمودی لار؛ شامل ۱۳ اتاق، ۳ سرداب، ۳ حیاطِ زاویه، مرکزی و آشپزخانه، اتاق شاه‌نشین، آشپزخانه‌های خشک و تر، حوض چاکده، حوض کشکولی، باغچه، درهای اندرونی و بیرونی، بادگیر، نورگیر، سردر و… است.

به این خبر چه امتیازی می دهید؟

امتیاز خود را با کلیک بر روی ستاره ها ثبت نمایید.

میانگین امتیازات ۴ / ۵٫ تعداد امتیازات ۵

اولین نفری باشید که به این خبر امتیاز می دهید!

لینک کوتاه : https://fars-shahrdari.ir/?p=11298

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.