• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

اخبار ویژه

اعلان عمومی عوارض و بهاء خدمات وسایر درآمدها ودستور العملهای شهرداری امام شهر جهت اجرا از سال ۱۴۰۳ طی مراسمی، آیین با شکوه بهره برداری از سالن اجتماعات و ساختمان اداری شهرداری امام شهر با حضور استاندار محترم فارس برگزار شد برگزاری جشن چند هزار نفری روز امام شهر در پارک ساحلی امام شهر حماسه حضورمردم امام شهر شهردار قیر در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان فارس با حضور دکتر محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس و معاونت عمرانی استانداری دیدار شهردار و اعضای شورای شهر امام شهر با مهندس رحیمی فرماندار محترم شهرستان قیروکارزین تقدیر رئیس کل دادگستری استان فارس از شهردار امام شهر *نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قیروکارزین با اصحاب رسانه و فعالان مجازی* برگزاری مراسم باشکوه راهپیمایی ۱۳ آبان در امام شهر دیدار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بانوان امام شهری دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی امام شهر با دکتر فروردین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی *حضور شهردار به اتفاق اعضای شورای اسلامی و کارکنان شهرداری قیر در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان ماه پیام تبریک شهردار؛ رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرقیر به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان *جلسه هم اندیشی رئیس شورای اسلامی شهرقیر با رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قیروکارزین در خصوص بررسی راهها و محور های مواصلاتی شهرستان*

3
فرودی شهردار لار در بین الصلاتین اولین نماز جمعه سال 1403 خبر داد:

تحقق بودجه ۱۱۰ درصدی شهرداری لار در سال ۱۴۰۲ پس از ۶ سال

  • کد خبر : 23080
  • 04 فروردین 1403 - 14:38
تحقق بودجه ۱۱۰ درصدی شهرداری لار در سال ۱۴۰۲ پس از ۶ سال
تحقق بودجه 110 درصدی شهرداری لار در سال 1402 پس از 6 سال / ارتقا درجه شهرداری لار پس از 22 سال با همکاری شورای اسلامی شهر لار و رئیس وقت سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی فارس / اخذ مجوز حدود 850 تن قیر رایگان برای اولین بار پس از چند سال / پرداخت تمام مطالبات مالی / «اعتبار مصوب شده 10 میلیارد تومانی برای خرید ماشین آلات، کمک 5 میلیارد تومانی برای ساختمان شهرداری و تصویب اعتبار 13 میلیارد تومانی برای بافت فرسوده در سفر اخیر به تهران» / تصویب تسهیلات 30 میلیارد تومانی برای ساختمان شهرداری با کمک دکتر بروجردی نماینده منتخب مردم، امام جمعه و فرماندارلارستان / برگزاری دومین جشنواره ملی «حلوا مسقطی لاری» / مختومه شدن 15 پرونده به نفع شهرداری و تملک بیش از 30 میلیارد تومان؛ مسیر، خیابان و معبر / اصلاح و اجرای لوله گذاری به متراژ 8 کیلومتر / آبیاری قطره ای به متراژ 20 هزار متر / چشم اندازهای ترسیم شده در حوزه های مختلف شهرداری لار برای سال 1403

اصغر فرودی شهردار لار در بین الصلاتین اولین نماز جمعه سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک سال جدید و آرزوی سالی خوب همراه با بهروزی و سلامت برای همه هموطنان و همشهریان در پرتو عنایات باری تعالی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، با اشاره به تکالیف مسئولین و حق جامعه گفت: مردم و جامعه حق دارند که کارهای انجام شده را از مسئولین مطالبه کنند و مسئولین هم وظیفه دارند که کارها و اقدامات انجام شده را برای مردم گزارش دهند.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری لار؛ اصغر فرودی در ادامه سخنان خود گزارش کارها و اقدامات انجام شده سال ۱۴۰۲ و چشم انداز سال ۱۴۰۳ را بیان نمود.

 

پس از ۶ سال، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۱۰ درصد تحقق بودجه داشته ایم   

شهردار لار در حوزه امور مالی با بیان اینکه پس از ۶ سال، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۱۰ درصد تحقق بودجه داشته ایم، گفت: یکی از مشکلات عمده شهرداری، عدم تحقق بودجه است. با کارهای انجام شده و همکاری های صورت گرفته، بودجه شهرداری لار در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۹۲ میلیارد تومان؛ یعنی بالغ بر ۱۱۰ درصد محقق شد.

 

شهردار لار افزود: کل بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری لار ۸۸ میلیارد تومان بوده که با توجه به این عدد، بودجه سال ۱۴۰۲ این شهرداری بالغ بر ۱۱۰ درصد افزایش داشته و بودجه ما به ۱۹۲ میلیارد تومان رسید.

 

این مدیر شهری ادامه داد: برای اولین بار تمام مطالبات مالی مردم، پیمانکاران و طلبکاران پرداخت شده است.

 

شهردار لار اعلام کرد: در حال حاضر ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در حساب های شهرداری موجود است که آینده بسیار خوبی را برای شهرداری رقم خواهد زد.

 

پس از ۲۲ سال، درجه شهرداری لار از درجه ۸ به ۹ ارتقا پیدا کرد

اصغر فرودی در حوزه اداری و سازمانی با اشاره به یک حرکت بسیار خوب انجام شده در این حوزه گفت: در سال گذشته با پیگیری های انجام شده، پس از ۲۲ سال درجه شهرداری لار از درجه ۸ به ۹ ارتقا پیدا کرد.

 

شهردار لار افزود: این ارتقا درجه هم موجب تخصیص بیشتر تجهیزات و هم بودجه بیشتر برای شهرداری شده و هم می توانیم از اعتبارات دولتی بیشتری استفاده کنیم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: نه تنها شهرداری از مزایای این ارتقا بهره مند می شود، بلکه ارگان های دیگر شهرستان هم از این امتیاز بهره مند می شوند.

 

این مدیر شهری از شورای اسلامی شهر لار و احمد علی افکاری رئیس وقت سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی فارس و همه کسانی که در زمینه ارتقا درجه شهرداری لار همکاری داشته اند تقدیر و تشکر کرد.

 

بالغ بر ۵۰ هزار متر مربع آسفالت معابر انجام شده است. برای اولین بار پس از چند سال مجوز حدود ۸۵۰ تن قیر رایگان اخذ شده است

اصغر فرودی شهردار لار در حوزه عمرانی، گفت: کاستی ها و نواقص در سطح شهر بسیار است و تلاش می کنیم نواقص را یکی پس از دیگری بر طرف کنیم.

 

شهردار لار با اشاره به اینکه در این حوزه هم کارهای خوبی انجام شده است، افزود: بالغ بر ۵۰ هزار متر مربع آسفالت معابر انجام شده. برای اولین بار پس از چند سال مجوز حدود ۸۵۰ تن قیر رایگان اخذ شده است. ساختمان شهرداری که مدتها بلا تکلیف بوده، در سال گذشته ادامه عملیات ساخت آن شروع شده که در حال حاضر کار تاسیسات به اتمام رسیده است.

 

این مدیر شهری در خصوص ساختمان شهرداری ادامه داد: خیرین هم در این زمینه به ما کمک کرده اند و این قول را می دهم که در اواخر سال جاری فاز اول این پروژه به بهره برداری برسد و شهرداری را به ساختمان جدید منتقل کنیم.

 

وی گفت: معادل ۳ میلیارد تومان دیوار سیل بند در سطح شهر انجام شده، پروژه متعدد کوچک و بزرگ از جمله پل زنده یاد سید عبدالرحیم هاشمی زاده در ورودی کوی گاله و چندین پروژه دیگر به اتمام رسیده است.

 

فرودی با بیان اینکه با امتیازاتی که گرفته ایم، نهضت آسفالت را در سال جدید راه اندازی خواهیم کرد، گفت: بسیاری از مطالبات مردمی در زمینه آسفالت بوده که این را با امتیازات گرفته شده چه در حوزه بافت فرسوده و چه در حوزه قیر رایگان از سوی وزارت کشور در سال جدید انجام خواهیم داد.

 

شهردار لار گفت: با کمک دکتر علاالدین بروجردی نماینده منتخب مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مختار موسوی خرم امام جمعه لارستان و داریوش دهقان فرماندار شهرستان، مبلغ ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ساختمان شهرداری لار مصوب شده و مراحل آن انجام شده و در سال جدید پرداخت خواهد شد.

 

اصغر فرودی از اعتبار مصوب شده ۱۰ میلیارد تومانی برای خرید ماشین آلات، کمک ۵ میلیارد تومانی برای ساختمان شهرداری و تصویب اعتبار ۱۳ میلیارد تومانی برای بافت فرسوده در سفر اخیر به تهران خبر داد و گفت: این اعتبارات در سال جاری تزریق خواهد شد.   

 

اصغر فرودی شهردار لار ادامه داد: عملیات بهسازی خانه تاریخی محمودی در سال گذشته آغاز شده و امسال به اتمام خواهد رسید.

 

شهردار لار از کلنگ زنی و اجرای مجموعه فرهنگی ورزشی مرحوم حاج محمد جهانشاه در دهه مبارک فجر سال گذشته به صورت مشارکتی از محل اعتبارات نیک اندیش بزرگوار و آورده شهرداری در قالب زمین خبر داد و اعلام کرد: این پروژه در سال جاری به اتمام خواهد رسید.

 

با پیگیری های شبانه روزی ۱۵ پرونده به نفع شهرداری مختومه و بیش از ۳۰ میلیارد تومان؛ مسیر، خیابان و معبر تملک و پول آن پرداخت شده است

این مدیر شهری در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه حقوقی و املاک اشاره کرد و گفت: با پیگیری های شبانه روزی ۱۵ پرونده به نفع شهرداری مختومه و بیش از ۳۰ میلیارد تومان؛ مسیر، خیابان و معبر تملک و پول آن پرداخت شده است. با بیش از ۱۰ مورد از مالکین توافق شده است.

 

اصغر فرودی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ کلیه قدرالسهم شهرداری از دولت به نمایندگی اداره کل مسکن و شهرسازی اخذ شده، گفت: این امر از مسائلی است که در سال های گذشته محقق نشده بود.

 

در حوزه خدمات شهری؛ یک خودرو سنگین ۱۱ تنی خریداری شده. خودرو آتش نشانی خریداری شده و در سال جاری به ناوگان موتوری شهرداری لار ملحق می شود. خرید و نصب المان های شهری انجام شده است

شهردار لار از خدمات خوب انجام شده در حوزه خدمات شهری خبر داد و گفت: یک خودرو سنگین ۱۱ تنی خریداری شده، بازسازی ماشین آلات به ویژه کامیون حمل زباله انجام شده و یک خودرو آتش نشانی خریداری شده که در سال جاری به ناوگان موتوری ملحق می شود.

 

فرودی از تلاش و خدمات شبانه روزی پرسنل زحمت کش به ویژه پاکبانان تقدیر و تشکر کرد و گفت: دست تک تک عزیزانی که شهر ما را اینگونه آراسته، زیبا و تمیز نگه داشته اند، می بوسم.

 

این مدیر شهری؛ اجرای موفق بیش از ۱۲۰۰ عملیات امدادی توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، خرید و نصب المان های شهری سبد گل و هفت سین، المان خطی پرچم ایران در ورودی های شهر لار، اجرای چراغانی و نصب چراغ های دفنی میدان علم و فناوری، بلوار فرهنگ، میدان شاهد و … را از دیگر اقدامات حوزه خدمات شهری بر شمرد.

 

کاشت ۱۱ هزار صندوق گل فصلی بهاره، تابستانه و پاییزه، کاشت ۲ هزار اصله نهال، درخت، درختچه و پاجوش در سطح شهر لار، اصلاح و اجرای لوله گذاری به متراژ ۸ کیلومتر، آبیاری قطره ای به متراژ ۲۰ هزار متر

شهردار لار در حوزه فضای سبز هم از کاشت ۱۱ هزار صندوق گل فصلی بهاره، تابستانه و پاییزه، کاشت ۲ هزار اصله نهال، درخت، درختچه و پاجوش، خرید و نصب مبلمان شهری و ست ورزشی، اصلاح آبیاری های فضای سبز « اصلاح و اجرای لوله گذاری به متراژ ۸ کیلومتر و آبیاری قطره ای به متراژ ۲۰ هزار متر» خبر داد.    

 

برگزاری دومین جشنواره ملی «حلوا مسقطی لاری» و گردشگری خوراک رمضان در فروردین ماه ۱۴۰۲ با حضور مسولان استانی فارس و هرمزگان، مهمانان نوروزی و عموم مردم لارستان بزرگ در بوستان ملت لار / برگزاری مجموعه برنامه‌های پاسداشت «هفته لارستان بزرگ» با عنوان «تجلی همدلی» در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در سطح شهرستان / برگزاری نخستین دوره جشنواره عکس «لار؛ شهر زیبای من» با رویکرد بوم ‌شناسی و بازشناسی فرهنگ محیطی شهر لار

اصغر فرودی شهردار لار در حوزه فرهنگی و اجتماعی گفت: یکی از کارهای خوبی که در سال گذشته انجام شد و بازتاب خوبی هم داشت، دومین جشنواره ملی «حلوا مسقطی لاری» بود که امسال نیز برگزار می شود.

 

اصغر فرودی افزود: تجلیل از چهره های ماندگار شهر لار، برگزاری مجموعه برنامه‌های پاسداشت «هفته لارستان بزرگ» با عنوان «تجلی همدلی» در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در سطح شهرستان، برگزاری نخستین دوره جشنواره عکس «لار؛ شهر زیبای من» با رویکرد بوم‌ شناسی و بازشناسی فرهنگ محیطی شهر لار، برگزاری بیش از ده عنوان ویژه برنامه در مناسبت های ملی و مذهبی، آغاز پروژه مطالعه طرح‌ خواهر خواندگی شهر لار با شهرهای همسان در بوم و فرهنگ و اعزام تیم بررسی جهت ایجاد زیرساخت اولیه ی طرح به استان یزد، برگزاری بیش از سی عنوان کارگاه و دوره آموزشی قرآنی، هنری، علمی و فرهنگی در سطح شهرستان، برگزاری ویژه برنامه «ورزش ۱۴۰۲» با رویکرد اجرای برنامه‌های ورزشی در هفته تربیت‌بدنی، برگزاری ویژه برنامه تجلیل از قهرمانان ورزشی سال ۱۴۰۲، برگزاری «جشنواره ورزشی تابستانه» ویژه خانواده‌ها در بوستان‌های شهر لار، ارائه طرح تشکیل هیئت نظارت بر مصوبات شورای فرهنگ عمومی و مشارکت در اجرای نقشه مهندسی فرهنگی شهرستان با دستورکار «فعالیت‌های فرهنگی دانش‌آموزی»، «اجرای طرح ویژه عفاف و حجاب در محیط دانشگاه‌ها» و مشارکت در برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی شهرستان از دیگر اقداماتی است که در سال گذشته در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری لار انجام شده است.

 

چشم اندازهای ترسیم شده در حوزه های مختلف شهرداری لار برای سال ۱۴۰۳

این مدیر شهری از چشم های اندازهای ترسیم شده در حوزه های مختلف شهرداری لار برای سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: یکی از این چشم اندازها تحقق بودجه ۲۱۱ میلیارد تومانی است که توسط شورای شهر به تصویب رسیده و انتظار داریم با کمک شما مردم و پرداخت به موقع عوارض، بتوانیم این بودجه را بسیار افزایش دهیم.

 

شهردار لار ادامه داد: مجتمع تفریحی گردشگری ۳۸ هکتاری لارستان بزرگ در ورودی شهر لار از سمت شیراز، که زمین آن تهیه و مقدمات کار فراهم شده و بخشی از اعتبار آن هم مصوب شده در سال جاری کلنگ زنی خواهد شد.

 

تکمیل خانه تاریخی محمودی، تکمیل فاز اول ساختمان شهرداری، خرید حداقل ۵ دستگاه خودرو خدمات شهری، حداقل اجرای ۱۰۰ هزار متر مربع آسفالت معابر مختلف شهری، نصب المان مسقطی لاری و کنجه لاری، فعال شدن واحدهای سرمایه گذاری با توجه به پیام نوروزی مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم»، برگزاری جشنواره نوروزی «بابَشو»  با رویکرد تفرجی در عمارت تاریخی باغ نشاط و تنفسی در فرهنگ، آئین و رسوم کهن سرزمین لارستان، برگزاری سومین دوره “جشنواره مسقطی لاری و گردشگری خوراک  رمضان لارستان” به همراه “جشن بزرگ عیدانه”، برگزاری مجموعه کارگاه‌ استارتاپی با حضور اساتید کشوری و با رویکرد معرفی برندهای فرهنگی و اقتصادی لارستان، طراحی پانزده عنوان برنامه فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی جهت برگزاری ویژه برنامه‌های پاسداشت هفته لارستان بزرگ مصادف با سالروز سفر مقام معظم رهبری به منطقه و آماده‌سازی و گردآوری گروه فعالین حوزه صنایع دستی، اغذیه، شیرینی و گردشگری منطقه لارستان جهت شرکت در نمایشگاه گردشگری کشورهای آسیایی در استان یزد با هدف معرفی فرهنگ و رسوم منطقه لارستان بزرگ از اهم مواردی بود که شهردار لار به عنوان چشم انداز ۱۴۰۳ شهرداری لار از آن نام برد.

 

با انتخاب دکتر بروجردی و وحدت ایجاد شده، افق روشنی را در سال جاری و سال های آینده برای منطقه لارستان بزرگ می بینم و کارهای بزرگی می توانیم انجام دهیم

این مدیر شهری در پایان از تلاش همه کارکنان مجموعه مدیریت شهری و سیاست گذاری اعضای شورای اسلامی شهر لار تقدیر و تشکر کرد و گفت: با انتخاب دکتر بروجردی و وحدت ایجاد شده، افق روشنی را در سال جاری و سال های آینده برای منطقه لارستان بزرگ می بینم و کارهای بزرگی می توانیم انجام دهیم.

 

 

به این خبر چه امتیازی می دهید؟

امتیاز خود را با کلیک بر روی ستاره ها ثبت نمایید.

میانگین امتیازات ۴ / ۵٫ تعداد امتیازات ۴

اولین نفری باشید که به این خبر امتیاز می دهید!

لینک کوتاه : https://fars-shahrdari.ir/?p=23080

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.