• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

اخبار ویژه

اعلان عمومی عوارض و بهاء خدمات وسایر درآمدها ودستور العملهای شهرداری امام شهر جهت اجرا از سال ۱۴۰۳ طی مراسمی، آیین با شکوه بهره برداری از سالن اجتماعات و ساختمان اداری شهرداری امام شهر با حضور استاندار محترم فارس برگزار شد برگزاری جشن چند هزار نفری روز امام شهر در پارک ساحلی امام شهر حماسه حضورمردم امام شهر شهردار قیر در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان فارس با حضور دکتر محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس و معاونت عمرانی استانداری دیدار شهردار و اعضای شورای شهر امام شهر با مهندس رحیمی فرماندار محترم شهرستان قیروکارزین تقدیر رئیس کل دادگستری استان فارس از شهردار امام شهر *نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قیروکارزین با اصحاب رسانه و فعالان مجازی* برگزاری مراسم باشکوه راهپیمایی ۱۳ آبان در امام شهر دیدار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بانوان امام شهری دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی امام شهر با دکتر فروردین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی *حضور شهردار به اتفاق اعضای شورای اسلامی و کارکنان شهرداری قیر در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان ماه پیام تبریک شهردار؛ رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرقیر به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان *جلسه هم اندیشی رئیس شورای اسلامی شهرقیر با رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قیروکارزین در خصوص بررسی راهها و محور های مواصلاتی شهرستان*

5
به همت شهرداری لار؛

تمثال حضرت آیت الله سید عبدالعلی آیت اللهی و آیت الله سید عبدالحسین لاری بر دیوار شهر جلوه گری می کند

  • کد خبر : 11132
  • 12 آبان 1401 - 13:07
تمثال حضرت آیت الله سید عبدالعلی آیت اللهی و آیت الله سید عبدالحسین لاری بر دیوار شهر جلوه گری می کند
به همت شهرداری لار، تمثال حضرت آیت الله سید عبدالعلی آیت اللهی امام جمعه فقید لارستان بر دیوار ورودی کوچه ای در شهرقدیم لار که منزل آن عالم ربانی در آن واقع شده، نقش بسته و جلوه گری می کند.

به همت شهرداری لار، تمثال حضرت آیت الله سید عبدالعلی آیت اللهی امام جمعه فقید لارستان بر دیوار ورودی کوچه ای در شهرقدیم لار که منزل آن عالم ربانی در آن واقع شده، نقش بسته و جلوه گری می کند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری لار؛ واحد زیبا سازی شهرداری در یک اقدام تحسین برانگیز و توسط مهدی باقرنژاد و امیر عزمی دو تن از هنرمندان توانمند لارستانی، تمثال حضرت آیت الله سید عبدالعلی آیت اللهی امام جمعه فقید لارستان را به نحوی زیبا و هنرمندانه بر دیوار ورودی کوچه ای که منزل آن عالم وارسته واقع شده، طراحی و اجرا نموده است.

تمثال حضرت آیت الله سید عبدالحسین دزفولی نجفی لاری در حال نماز و راز و نیاز با معبود  هم در روبروی تمثال حضرت آیت الله سید عبدالعلی آیت اللهی در حال اجراست.

این طرح با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال از محل در آمد شهرداری لار، طراحی و اجرا شده است.

حضرت آیت ‌الله سید عبدالعلی آیت ‌اللهی، فرزند مرحوم آیت ‌الله آقا سید عبدالمحمد فرزند مرحوم آیت ‌الله حاج سید عبدالحسین دزفولی نجفی لاری در سال ۱۲۹۹ خورشیدی در جهرم تولد یافت. وی تحصیل را از مکتب خانه آغاز کرد و پس از آن وارد مدرسه علمیه خان در حوزه علمیه شیراز شد.

مرحوم حضرت آیت ‌الله سید عبدالعلی آیت ‌اللهی با اتمام دروس مقدمات و سطح در شیراز، راهی حوزه علمیه قم شد و در محضر آیات عظام سید صدرالدین صدر و سید محمدتقی خوانساری؛ درس خارج فقه و اصول و نزد میرزا محمدعلی حکیم نمازی و ملا احمد دارابی؛ فلسفه و منظومه را فرا گرفت.

این عالم ربانی در شهر نجف عراق بود که به پیشنهاد برخی از عالمان و پیرو درخواست‌های مردم شهرستان لارستان به ایران بازگشت و مرجع امور دینی مردم این منطقه شد. این هجرت علاوه بر ثمرات و خیرات فراوان تبلیغی و اجتماعی برای لارستان، مانع از انجام امور علمی مرحوم آیت‌اللهی نشد و وی در لار به تدریس علوم دینی پرداخت و از این رهگذر شاگردان بسیاری تربیت کرد.

قیام طوایف لُر و نَفَر در سال ۱۳۴۲به رهبری حضرت آیت‌الله آیت‌اللهی از منحصر به فردترین رخدادهای تاریخ اولیه نهضت انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

این قیام که سرآغاز قیام عمومی عشایر منطقه فارس به شمار می‌آمد با کسب تکلیف از امام خمینی (ره) آغاز شد و در آن، موثرترین نیروهای عشایری منطقه لارستان از طوایف دولخانی، لر و نفر، قائدی و یزدخواست شرکت داشتند.

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با توجه به شرکت فعالانه مرحوم آیت ‌اللهی در نهضت امام خمینی (ره)، ایشان از سوی امام راحل به امامت جمعه لار منصوب شد و همچنان در سنگر سیاست و اجتماع منشا خیرات فراوان بود.

به این خبر چه امتیازی می دهید؟

امتیاز خود را با کلیک بر روی ستاره ها ثبت نمایید.

میانگین امتیازات ۵ / ۵٫ تعداد امتیازات ۵

اولین نفری باشید که به این خبر امتیاز می دهید!

لینک کوتاه : https://fars-shahrdari.ir/?p=11132

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.