• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

اخبار ویژه

اعلان عمومی عوارض و بهاء خدمات وسایر درآمدها ودستور العملهای شهرداری امام شهر جهت اجرا از سال ۱۴۰۳ طی مراسمی، آیین با شکوه بهره برداری از سالن اجتماعات و ساختمان اداری شهرداری امام شهر با حضور استاندار محترم فارس برگزار شد برگزاری جشن چند هزار نفری روز امام شهر در پارک ساحلی امام شهر حماسه حضورمردم امام شهر شهردار قیر در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان فارس با حضور دکتر محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس و معاونت عمرانی استانداری دیدار شهردار و اعضای شورای شهر امام شهر با مهندس رحیمی فرماندار محترم شهرستان قیروکارزین تقدیر رئیس کل دادگستری استان فارس از شهردار امام شهر *نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قیروکارزین با اصحاب رسانه و فعالان مجازی* برگزاری مراسم باشکوه راهپیمایی ۱۳ آبان در امام شهر دیدار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بانوان امام شهری دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی امام شهر با دکتر فروردین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی *حضور شهردار به اتفاق اعضای شورای اسلامی و کارکنان شهرداری قیر در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان ماه پیام تبریک شهردار؛ رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرقیر به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان *جلسه هم اندیشی رئیس شورای اسلامی شهرقیر با رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قیروکارزین در خصوص بررسی راهها و محور های مواصلاتی شهرستان*

1
منشی رئیس شورای اسلامی شهر لار در جشن سومین جشنواره ملی حلوا مسقطی لاری:

توجه به زیر ساخت‌ها و جاذبه‌های گردشگری یکی از راه‌های ایجاد توسعه است

  • کد خبر : 23646
  • 24 فروردین 1403 - 17:22
توجه به زیر ساخت‌ها و جاذبه‌های گردشگری یکی از راه‌های ایجاد توسعه است
جشن عیدانه سومین جشنواره ملی حلوا مسقطی لاری و گردشگری خوراک رمضان لارستان با حضور مردم و مسئولین شهرستان لارستان و دیگر اقصی نقاط کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری لار؛ جشن عیدانه سومین جشنواره ملی حلوا مسقطی لاری و گردشگری خوراک رمضان شامگاه پنج شنبه، ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ در بوستان ملت (پارک شهر) لار با حضور همشهریان و مهمانان دیگر نقاط کشور همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار شد.

این رویداد فاخر با حضور پرشور و استقبال هموطنان و علاقه‌مندان حوزه صنایع دستی و خوراکی روبرو شد که با برپایی غرفه‌های محصولات مسقطی لاری، عرضه فرآورده‌های طبیعی همراه بود.

*«حمید منشی» رئیس شورای اسلامی شهر لار در این مراسم ضمن تبریک عید فطر و عرض خوش آمد به مهمانان، برگزاری سومین جشنواره ملی حلوا مسقطی لاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: از دست اندر کاران برپایی سومین جشنواره ملی مسقطی لاری تشکر می‌کنیم و امیدواریم شاهد برگزاری مستمر و مداوم این رویداد فاخر در سالیان آینده با شرایط بهتر باشیم.

وی افزود: توجه به زیر ساخت‌ها و جاذبه‌های گردشگری یکی از راه‌های ایجاد توسعه است و برخی از کارشناسان عنوان می‌کنند که برای رفتن به سمت صنعتی شدن یک منطقه باید موضوع الگوی متوازن کسب و حرفه مردمان را مد نظر قرار داد.

منشی گردشگری و تجارت را دو نشان بسیار مهم شهر لار باتوجه به تاریخ غنی و تمدن دیرینه این شهر دانست و اظهار کرد: جاذبه‌های گردشگری و تمدنی لارستان علی الخصوص شهر لار ارزشمند است که برای معرفی این ظرفیت ها، نیازمند رویداد‌هایی همچون جشنواره ملی مسقطی هستیم تا بتوان قابلیت‌های این شهرستان را نه تنها به ایرانیان بلکه به همه جهان معرفی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر لار، تلاش شبانه روزی دستگاه مدیریت شهری لار در ایام نوروز را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: برای برپایی این رویداد فاخر از چند ماه گذشته برنامه ریزی‌ها صورت گرفته است و طی مدت برگزاری، شاهد استقبال پرشور هموطنان از سراسر نقاط ایران اسلامی هستیم.

 

*«بی‌بی فاطمه حقیرالسادات» رئیس کمیسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری و روابط بین ‌الملل و عضو شورای سیاست گذاری گردشگری استان یزد، نیز که مهمان ویژه سومین جشنواره ملی حلوا مسقطی لاری بود به بیان وجه اشتراک تاریخی، تمدنی و فرهنگی دو شهر یزد و لار پرداخت و در ادامه سخنان خود نوید استفاده از پتانسیل‌های هر دو شهر در راستای معرفی ظرفیت‌های غنی تاریخی و گردشگری را داد.

 

*«اصغر فرودی» شهردار لار و دبیر سومین جشنواره ملی حلوا مسقطی لاری نیز در حاشیه این رویداد فاخر، گفت: چهارشنبه ۲۲ فروردین ماه با برپایی نمایشگاه حلوا مسقطی لاری و خوراک رمضان لارستان سومین دوره این جشنواره آغاز به کار کرد و تا شامگاه جمعه ۲۴ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از چهار ماه گذشته جلسات متعدد هماهنگی اجرای این جشنواره فاخر ملی برگزار شد و از چهره‌های مختلف مطرح کشور همچون نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مقامات کشوری و لشکری و شخصیت‌های علمی، هنری و فرهنگی و اقتصادی ملی دعوت شدند.

شهردار لار با بیان اینکه همه عوامل اجرایی و شهرستان پای کار هستند تا بتوانیم این رویداد بزرگ را به ثمر برسانیم، اضافه کرد: برآنیم تا مسقطی لاری که یک برند است را به ایرانیان و جهانیان معرفی کرده و ذائقه مردم دنیا و کشورمان را با این حلوای لذیذ آشنا کنیم. همچنین در کنار این هدف، تبادلات فرهنگی و مبادلات اقتصادی محقق می‌شود و در نتیجه منافعی از جنس فرهنگی و اقتصادی برای شهر لار داشته باشد.

 

گفتنی است، سومین جشنواره ملی حلوا مسقطی لاری و گردشگری خوراک رمضان لارستان چهارشنبه ۲۲ فروردین ماه آغاز و تا شامگاه جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ در محل بوستان شهر (ملت پارک) شهر لار میزبان علاقه‌مندان است و نمایشگاه جنبی این جشنواره در ۲۸ غرفه شامل حلوا مسقطی و غرفه صنایع دستی، اغذیه، نان، شیرینی محلی لارستان و سیاه چادر عشایری برپا شد و در محوطه این نمایشگاه، همزمان پخت حلوا مسقطی لاری نیز در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت.

همچنین مدیرانی از مجموعه مدیریت شهری از یزد، قشم و بندرعباس و همچنین لارستانی‌های مقیم کشور‌های حوزه خلیج فارس و مقیم در مرکز استان فارس و دیگر استان‌ها در این عیدانه حضور داشتند.

حلوا مسقطی لاری، فرایند تهیه، پخت و تولید آن پنجم تیر ماه ۱۳۹۸ در فهرست میراث ناملموس کشور به شماره ۲۰۰۳ ثبت‌شده است.

                  

به این خبر چه امتیازی می دهید؟

امتیاز خود را با کلیک بر روی ستاره ها ثبت نمایید.

میانگین امتیازات ۵ / ۵٫ تعداد امتیازات ۲

اولین نفری باشید که به این خبر امتیاز می دهید!

لینک کوتاه : https://fars-shahrdari.ir/?p=23646

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.