• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

اخبار ویژه

اعلان عمومی عوارض و بهاء خدمات وسایر درآمدها ودستور العملهای شهرداری امام شهر جهت اجرا از سال ۱۴۰۳ طی مراسمی، آیین با شکوه بهره برداری از سالن اجتماعات و ساختمان اداری شهرداری امام شهر با حضور استاندار محترم فارس برگزار شد برگزاری جشن چند هزار نفری روز امام شهر در پارک ساحلی امام شهر حماسه حضورمردم امام شهر شهردار قیر در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان فارس با حضور دکتر محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس و معاونت عمرانی استانداری دیدار شهردار و اعضای شورای شهر امام شهر با مهندس رحیمی فرماندار محترم شهرستان قیروکارزین تقدیر رئیس کل دادگستری استان فارس از شهردار امام شهر *نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قیروکارزین با اصحاب رسانه و فعالان مجازی* برگزاری مراسم باشکوه راهپیمایی ۱۳ آبان در امام شهر دیدار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بانوان امام شهری دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی امام شهر با دکتر فروردین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی *حضور شهردار به اتفاق اعضای شورای اسلامی و کارکنان شهرداری قیر در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان ماه پیام تبریک شهردار؛ رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرقیر به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان *جلسه هم اندیشی رئیس شورای اسلامی شهرقیر با رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قیروکارزین در خصوص بررسی راهها و محور های مواصلاتی شهرستان*

2
فرودی شهردار لار در آئین اختتامیه «جشنواره نوروزگاه بابَشو» خبر داد:

«سومین جشنواره حلوا مسقطی لاری» از ۲۲ تا ۲۴ فروردین ماه جاری در سطح ملی برگزار می شود

  • کد خبر : 23190
  • 09 فروردین 1403 - 14:51
«سومین جشنواره حلوا مسقطی لاری» از ۲۲ تا ۲۴ فروردین ماه جاری در سطح ملی برگزار می شود
آئین اختتامیه"جشنواره نوروزگاه بابَشو (وابَشو)" پس از 5 شب اجرای برنامه های شاد و متنوع فرهنگی هنری در عمارت تاریخی باغ نشاط شهر لار؛ با حضور اصغر فرودی شهردار لار، محسن زارع معاون فرهنگی شهردار، جمعی از مسئولین شهرستان، شهروندان، میهمانان نوروزی، فعالان فرهنگی اجتماعی، میراث دوستان، هنرمندان و هنردوستان برگزار شد.

آئین اختتامیه”جشنواره نوروزگاه بابَشو (وابَشو)” پس از ۵ شب اجرای برنامه های شاد و متنوع فرهنگی هنری در عمارت تاریخی باغ نشاط شهر لار؛ با حضور اصغر فرودی شهردار لار، محسن زارع معاون فرهنگی شهردار، جمعی از مسئولین شهرستان، شهروندان، میهمانان نوروزی، فعالان فرهنگی اجتماعی، میراث دوستان، هنرمندان و هنردوستان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری لار؛ در آئین اختتامیه این جشنواره نوروزی، اصغر فرودی با بیان اینکه یکی از وظایف شهرداری پرداختن به مسائل فرهنگی و اجتماعی است، گفت: به همین دلیل معاونت فرهنگی و اجتماعی در شهرداری تشکیل شده تا سنت ها، آئین ها، اعتقادات، رسوم، آداب و فرهنگ شهر و شهرستان زنده نگه داشته شود.

 

شهردار لار افزود: در این راستا شهرداری لار همیشه پیش قدم بوده تا این کار را به نحو احسن انجام دهد.

 

اصغر فرودی شهردار لار با اشاره به اینکه سنت های ما دو وجه دارند، گفت: یک وجه آن سنت ها و آداب ملی است که برای یک ملت یکسان بوده و نمونه بارز آن عید نوروز است.

 

این مدیر شهری، وجه دیگر را سنت ها و آداب منطقه ای و محلی دانست و گفت: این نوع سنت و آداب به یک نقطه جغرافیایی اختصاص دارد که سنت “بابَشو (وابَشو)” یکی از این سنت ها است.

 

اصغر فرودی شهردار لار با بیان اینکه سنت، آداب و رسوم ملی و محلی هر دو دارای ویژگی ممتازی هستند، افزود: یکی از این ویژگی ها عقل گرایی است و تمام آداب و رسوم و آیین مبتنی بر عقل است.

 

فرودی، دومین ویژگی را انبساط اجتماعی و شادی آفرینی دانست و گفت: یکی از ماموریت های شهرداری شادی آفرینی است و هدف از اجرای سنت های محلی این است که انبساط اجتماعی ایجاد شود.

 

شهردار لار ادامه داد: وقتی انبساط اجتماعی ایجاد شود، انسجام اجتماعی نیز ایجاد خواهد شد و این موضوع موجب توسعه و رفاه اجتماعی می شود.

 

اصغر فرودی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا با برگزاری تمام مناسبت های شاد؛ انبساط و نشاط اجتماعی را در سطح شهر افزایش دهیم، گفت: در همین راستا “سومین جشنواره حلوا مسقطی لاری” در سطح ملی از ۲۲ تا ۲۴ فروردین ماه جاری در بوستان ملت (پارک شهر) لار برگزار خواهد شد.

 

این مدیر شهری؛ شهروندان، میهمانان نوروزی، میراث دوستان، فعالان فرهنگی و اجتماعی و همه علاقه مندان را برای حضور در این رویداد بزرگ فرهنگی دعوت کرد.

 

شهردار لار در پایان سخنان خود، از «رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر لار، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لارستان، میراث دوستان، فعالان فرهنگی اجتماعی، هنرمندان و همه دست اندرکاران «جشنواره نوروزگاه بابشو» تقدیر و تشکر کرد.

 

محسن زارع معاون فرهنگی شهردار لار هم در این مراسم گفت: «سومین جشنواره حلوا مسقطی لاری» در روزهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه جاری با شور خاصی برگزار خواهد شد.

 

مولودی خوانی مُرشد دراجی، اجرای سرود توسط گروه های هنری سراج و طاها، اجرای نمایش طنز «ببه یعقوب» توسط گروه تئاتر آزاد لارستان، اجرای سرود خواهران گروه آدینه لارستان، اجرای موسیقی محلی و مسابقه و چندین برنامه فرهنگی و هنری دیگر، از برنامه های این مراسم نوروزی بود.

 

پایان بخش این مراسم فرهنگی، شاد و مفرح، شبیه سازی رسم قدیمی “بابَشو (وابَشو)” بود که توسط گروهی از اهالی شهر لطیفی و دیگر شهرها و بخش های لارستان برگزار شد.

 

“جشنواره نوروزگاه بابَشو” به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر لار و با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لارستان، فعالان فرهنگی اجتماعی و میراث دوستان در نوروز ۱۴۰۳ برگزار شد.

 

به این خبر چه امتیازی می دهید؟

امتیاز خود را با کلیک بر روی ستاره ها ثبت نمایید.

میانگین امتیازات ۳ / ۵٫ تعداد امتیازات ۲

اولین نفری باشید که به این خبر امتیاز می دهید!

لینک کوتاه : https://fars-shahrdari.ir/?p=23190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.