• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

اخبار ویژه

اعلان عمومی عوارض و بهاء خدمات وسایر درآمدها ودستور العملهای شهرداری امام شهر جهت اجرا از سال ۱۴۰۳ طی مراسمی، آیین با شکوه بهره برداری از سالن اجتماعات و ساختمان اداری شهرداری امام شهر با حضور استاندار محترم فارس برگزار شد برگزاری جشن چند هزار نفری روز امام شهر در پارک ساحلی امام شهر حماسه حضورمردم امام شهر شهردار قیر در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان فارس با حضور دکتر محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس و معاونت عمرانی استانداری دیدار شهردار و اعضای شورای شهر امام شهر با مهندس رحیمی فرماندار محترم شهرستان قیروکارزین تقدیر رئیس کل دادگستری استان فارس از شهردار امام شهر *نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قیروکارزین با اصحاب رسانه و فعالان مجازی* برگزاری مراسم باشکوه راهپیمایی ۱۳ آبان در امام شهر دیدار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بانوان امام شهری دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی امام شهر با دکتر فروردین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی *حضور شهردار به اتفاق اعضای شورای اسلامی و کارکنان شهرداری قیر در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان ماه پیام تبریک شهردار؛ رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرقیر به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان *جلسه هم اندیشی رئیس شورای اسلامی شهرقیر با رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قیروکارزین در خصوص بررسی راهها و محور های مواصلاتی شهرستان*

2

سومین جشنواره ملی حلوا مسقطی لاری و گردشگری خوراک رمضان لارستان کام همه را شیرین کرد

  • کد خبر : 23723
  • 25 فروردین 1403 - 18:06
سومین جشنواره ملی حلوا مسقطی لاری و گردشگری خوراک رمضان لارستان کام همه را شیرین کرد
سومین جشنواره ملی حلوا مسقطی لاری و گردشگری خوراک رمضان لارستان، پس از سه شب استقبال بی نظیر مردم و مسئولین لارستان و دیگر شهرستان های فارس و هرمزگان به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری لار؛ سومین جشنواره ملی حلوا مسقطی لاری و گردشگری خوراک رمضان لارستان که از ۲۲ فروردین ماه به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر لار در بوستان ملت (پارک شهر) لار، با ۲۸ غرفه حلوا مسقطی لاری، صنایع دستی، اغذیه، نان، شیرینی محلی لارستان و سیاه چادر عشایری و پخت حلوا مسقطی آغاز شده بود، پس از طی سه شب خاطره انگیز و استقبال پرشور مردم و مسئولین لارستان و دیگر شهرستان های استان فارس و هرمزگان همراه با جشن عیدانه به کار خود پایان داد.

 

این جشنواره ملی در شب پایانی میزبان دکتر علاءالدین بروجردی نماینده منتخب مردم شریف شهرستان های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی، داریوش دهقان فرماندار فرمانداری ویژه لارستان، اصغر فرودی شهردار لار، حمید منشی رئیس و اعضا شورای اسلامی شهر لار، دکتر محمد آشوری تازیانی و دکتر فاطمه جراره نمایندگان مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و بوموسی در مجلس شورای اسلامی، دکتر احمد جباری نماینده مردم بندرلنگه، پارسیان و بستک، سردار احمد راستی جانشین نیروی دریایی سپاه، محمد علی مصلحی فر سرپرست اداره کل هماهنگی امور گردشگری استانداری فارس، دکتر نصری مدیر کل دیوان محاسبات استان هرمزگان، اسفندیاری فرماندار خنج، دکتر فریده عامری سیاهویی عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس، شهردار و رییس شورای اسلامی شهرستان بستک، اعضا شورای اسلامی شهر اوز، بخشداران، شهرداران، شوراها، دهیاران، مسئولین و قشرهای مختلف مردم شهرستان های فارس و هرمزگان بود.

 

*اصغر فرودی شهردار لار در این مراسم ضمن خوش آمد به همه مهمانان از استان‌های کشور، گفت: شهرستان لارستان به ویژه شهر تاریخی لار ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های گردشگری، اقتصادی و… دارد که باعث شده متمایز از سایر شهر‌ها باشد.

 

وی با اشاره به برگزاری سه روزه سومین جشنواره ملی حلوا مسقطی لاری و گردشگری خوراک رمضان، بیان کرد: استقبال مردم لار و دیگر هموطنان ما از سایر نقاط کشور به ویژه شهر‌های جنوبی بی نظیر بود و تقاضای مردمِ با فرهنگ لار، برپایی نمایشگاه دائمی است که با حمایت شورای شهر و فرمانداری این موضوع در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

دبیر سومین جشنواره ملی حلوا مسقطی لاری ادامه داد: برآنیم تا مسقطی لاری که یک برند است را به ایرانیان و جهانیان معرفی کرده و ذائقه مردم دنیا و کشورمان را با این حلوای لذیذ آشنا کنیم. همچنین در کنار این هدف، تبادلات فرهنگی و مبادلات اقتصادی محقق می‌شود و در نتیجه منافعی از جنس فرهنگی و اقتصادی برای شهر لار داشته باشد.

 

شهردار لار توسعه را لازمه ایجاد فضای تعاملی و همکاری دانست و تصریح کرد: برای توسعه مبادلات فرهنگی و اقتصادی از ایجاد رویداد‌های مشترک استفاده خواهیم کرد. همچنین با انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری مشترک و طرح خواهر خواندگی بین شهر لار و شهر‌های یزد، بندرعباس و قشم امیدواریم رشد دو جانبه با توجه به وجه اشتراک بسیار رخ دهد.

 

*دکتر علاءالدین بروجردی نماینده منتخب مردم شریف لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دیگر سخنران این مراسم بود.

 

دکتر بروجردی با بیان اینکه شعار سال توسط مقام معظم رهبری جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری شده است، گفت: با اعلام این شعار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مسئولیت سنگینی خواهند داشت.

 

نماینده منتخب مردم شریف لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهم‌ترین مسئله امروز کشور اقتصاد است و ایران باتوجه به دارا بودن انرژی خدادادی نفت و گاز، یکی از ثروتمند‌ترین کشور‌های دنیا محسوب می‌شود که متاسفانه با تحریم ‌های ظالمانه توسط دشمنان روبرو شده است.

 

وی با بیان اینکه دشمن نتوانسته عظم مردمِ با تمدنِ ما را دچار سستی کند، خاطرنشان کرد: ملتی که در ۸ سال جنگ تحمیلی پیروز شد، بدون تردید در جنگ تحمیلی اقتصادی نیز موفق می‌شود. بنابراین برای تحقق شعار سال، یقینا در آینده نزدیک شاهد مشارکت بیش از گذشته مردم در عرصه‌های مهم اقتصادی کشور خواهیم بود.

 

دکتر علاالدین بروجردی تاکید کرد: پیوند با کشور‌های همسایه در دستور کار است که امیدواریم گام‌های مهمی در راستای پیشرفت کشور و منطقه لارستان برداریم.

 

نمایندگان منتخب مردم هرمزگان نیز با حضور در مراسم اختتامیه بر حفظ فرهنگ بین دو استان تاکید کردند و تقویت ارتباط را مایه توسعه دو جانبه دانستند.

 

در این جشنواره، بازدید کنندگان در بدو ورود به محل برگزاری، پس از بازدید از غرفه های نمایشگاهی، با حضور در محل پخت حلوای مسقطی، از نزدیک با روش تهیه این محصول خوشمزه و پر انرژی آشنا می شدند.

 

جشن عیدانه همراه با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری، موجب شور و نشاط اجتماعی بیش از پیش این جشنواره شده بود.

 

این جشنواره که طی سه شب برگزاری، توسط عکاسان و خبرنگاران برجسته استانی و شهرستانی انعکاس خوبی در رسانه ها داشت، با هماهنگی های انجام شده و موافقت مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس، بخشی از برنامه های شب پایانی جشنواره، به طور زنده از شبکه خبر و شبکه فارس پخش شد.

 

حلوا مسقطی لاری، فرایند تهیه، پخت و تولید آن، پنجم تیر ماه ۱۳۹۸ در فهرست میراث ناملموس کشور به شماره ۲۰۰۳ ثبت‌شده است.

به این خبر چه امتیازی می دهید؟

امتیاز خود را با کلیک بر روی ستاره ها ثبت نمایید.

میانگین امتیازات ۳٫۷ / ۵٫ تعداد امتیازات ۳

اولین نفری باشید که به این خبر امتیاز می دهید!

لینک کوتاه : https://fars-shahrdari.ir/?p=23723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.