• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

اخبار ویژه

اعلان عمومی عوارض و بهاء خدمات وسایر درآمدها ودستور العملهای شهرداری امام شهر جهت اجرا از سال ۱۴۰۳ طی مراسمی، آیین با شکوه بهره برداری از سالن اجتماعات و ساختمان اداری شهرداری امام شهر با حضور استاندار محترم فارس برگزار شد برگزاری جشن چند هزار نفری روز امام شهر در پارک ساحلی امام شهر حماسه حضورمردم امام شهر شهردار قیر در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان فارس با حضور دکتر محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس و معاونت عمرانی استانداری دیدار شهردار و اعضای شورای شهر امام شهر با مهندس رحیمی فرماندار محترم شهرستان قیروکارزین تقدیر رئیس کل دادگستری استان فارس از شهردار امام شهر *نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قیروکارزین با اصحاب رسانه و فعالان مجازی* برگزاری مراسم باشکوه راهپیمایی ۱۳ آبان در امام شهر دیدار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بانوان امام شهری دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی امام شهر با دکتر فروردین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی *حضور شهردار به اتفاق اعضای شورای اسلامی و کارکنان شهرداری قیر در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان ماه پیام تبریک شهردار؛ رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرقیر به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان *جلسه هم اندیشی رئیس شورای اسلامی شهرقیر با رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قیروکارزین در خصوص بررسی راهها و محور های مواصلاتی شهرستان*

4
اصغر فرودی شهردار لار در جمع شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای جنوبی فارس:

شهر لار در حوزه گردشگری غذا ظرفیت های بسیار خوبی دارد و با توجه به اینکه کباب کنجه لاری و حلوای مسقطی لاری جز ظرفیت های اقتصادی این منطقه محسوب می شود، در حوزه گردشگری غذا با جدیت در حال پیگیری هستیم

  • کد خبر : 21323
  • 24 دی 1402 - 11:06
شهر لار در حوزه گردشگری غذا ظرفیت های بسیار خوبی دارد و با توجه به اینکه کباب کنجه لاری و حلوای مسقطی لاری جز ظرفیت های اقتصادی این منطقه محسوب می شود، در حوزه گردشگری غذا با جدیت در حال پیگیری هستیم
دوره آموزشی ویژه شهرداران، اعضای شوراهای اسلامی، مدیران شهرسازی، درآمد و مالی شهرداری های جنوبی استان فارس، از سوی دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس با همکاری دانشگاه پیام نور استان و به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر لار برگزار شد.

دوره آموزشی ویژه شهرداران، اعضای شوراهای اسلامی، مدیران شهرسازی، درآمد و مالی شهرداری های جنوبی استان فارس، از سوی دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس با همکاری دانشگاه پیام نور استان و به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر لار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری لار؛ در آغاز این دوره آموزشی که در دو زمان صبح و بعد از ظهر در سالن شورای اسلامی شهر لار برگزار شد، اصغر فرودی شهردار لار، به بیان معرفی شهر لار و تاریخچه شهرداری پرداخت و گفت: شهرداری لار با حمایت های مسئولین دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس و پیگیری های انجام شده، در چند روز اخیر از درجه ۸ به ۹ ارتقا یافته است.

شهردار لار با اشاره به اینکه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، سازمان عمران و بازآفرینی شهری و سازمان حمل و نقل همگانی؛ سه سازمان وابسته به شهرداری لار است، تعداد نیروهای شهرداری لار را در مجموع ۳۲۰ نفر اعلام کرد.

این مدیر شهری با بیان اینکه در شهر لار ۱۲۸ هکتار بافت تاریخی و بالغ بر ۷۰ مورد اثر تاریخی ثبت شده در شهرهای لار و خور وجود دارد، گفت: بازار قیصریه، قلعه اژدها پیکر، باغ نشاط، خانه محمودی، کاروانسرای نو و گلشن و امامزاد میر علی بن الحسین (ع) از جمله آثار و بناهای تاریخی و متبرکه این شهر است.

اصغر فرودی، شهر لار را دارای ظرفیت های مهمی در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: در حوزه اقتصادی علاوه بر بازار تاریخی قیصریه، بازارهای مدرن و مطرحی در سطح شهر وجود دارد که به همت مردم، سرمایه گذاران و شهرداران سابق احداث شده و مورد استقبال مردم مناطق مختلف شهرستان های جنوبی قرار گرفته است.

وی افزود: بازار امام، بازار بزرگ، مجتمع های نیلی، برلیان، ارکید و هلال از جمله بازارهای مدرن و ظرفیت های اقتصادی شهر لار است که در حوزه تجارت نقش بسزایی دارند.

اصغر فرودی شهردار لار در ادامه سخنان خود به ظرفیت های فرهنگی، ورزشی و مذهبی اشاره کرد و افزود: حضرت آیت الله سید عبدالعلی آیت اللهی امام جمعه فقید لارستان و حضرت آیت الله سید مجتبی موسوی لاری نماینده فقید ولی فقیه در شهرستان دو شخصیت برجسته کشوری بودند که در لار سکونت داشته و در دوران حیات خود منشا خدمات و برکات بسیاری در این منطقه بوده و از این دو عالم وارسته به عنوان چهره معنوی و آثار ماندگار منطقه لار و لارستان بزرگ یاد می شود.

وی، سینه زنی سنتی لاری را که یک اثر معنوی ثبت شده و منحصر به فرد است را یکی دیگر از ظرفیت های فرهنگی و میراثی این منطقه بیان کرد.

فرودی با بیان اینکه شهر لار در حوزه گردشگری غذا هم ظرفیت های بسیار خوبی دارد، گفت: با توجه به اینکه کباب کنجه لاری و حلوای مسقطی لاری جز ظرفیت های اقتصادی این منطقه محسوب می شود، در حوزه گردشگری غذا با جدیت در حال پیگیری هستیم.

شهردار لار به رویداد اخیر ورزشی و بین المللی بازی دوستانه تیم های ملی فوتسال ایران و روسیه در مجتمع فرهنگی ورزشی طوبی اشاره کرد و گفت: وجود مجتمع استاندارد و با عظمتی همچون مجتمع فرهنگی ورزشی طوبی که به همت نیک اندیش بزرگ لارستان حاج ناصر منیری ساخته شده، ظرفیت بسیار خوبی است که می تواند مسابقات بین المللی را در شهر لار رقم بزند.

این مدیر شهری به وجود آب انبارها به عنوان یک جریان زنده در شهر لار اشاره کرد و گفت: در شهر لار همچنان از آب این آب انبارها به منظور تهیه آب شرب استفاده می شود.

اصغر فرودی شهردار لار با بیان اینکه لار یکی از شهرهای خوش نام در حوزه تجارت بوده و انصاف کسبه این شهر زبانزد خاص و عام است، گفت: مردم شهرستان های همجوار عمده خریدهای خود را از شهر لار انجام می دهند.

اصغر فرودی، لار و لارستان بزرگ را یکی از قطب های درمانی کشور معرفی کرد و افزود: تعامل و همکاری خوب مردم با دولت در ایجاد مراکز درمانی و وجود متخصصین در این منطقه، موجب شده چنین ظرفیتی در لارستان ایجاد شود.

شهردار لار، فرودگاه بین المللی آیت الله آیت اللهی (ره) لارستان را یک ظرفیت اقتصادی و فرهنگی بر شمرد و گفت: این فرودگاه با دارا بودن پروازهای متعدد داخلی و خارجی، یکی از شش فرودگاه برجسته کشور محسوب می شود.

این مدیر شهری، از برج خیر ساز علم و فناوری لارستان نام برد و گفت: این مرکز علمی تحقیقاتی موجب شده تا لار به عنوان شهر هدف گردشگری – علمی معرفی شود.

اصغر فرودی ادامه داد: ارتباط لارستان با کشورهای حوزه خلیج فارس ظرفیت خوبی را در حوزه تجارت برای این منطقه ایجاد کرده است.

شهردار لار در پایان سخنان خود، از دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس به جهت برگزاری دوره های آموزشی ارزنده، تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه، احمد فقیهی کیا کارشناس دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس و علیرضا منصور آبادی از مدیران شهرداری شیراز و استاد دانشگاه، به ارائه آموزش لازم با موضوع (انواع عوارض و محاسبه آن در شهرداری ها)  و (اصول بودجه نویسی و اجرای بودجه در شهرداری ها) پرداختند.

 

 

به این خبر چه امتیازی می دهید؟

امتیاز خود را با کلیک بر روی ستاره ها ثبت نمایید.

میانگین امتیازات ۴ / ۵٫ تعداد امتیازات ۴

اولین نفری باشید که به این خبر امتیاز می دهید!

لینک کوتاه : https://fars-shahrdari.ir/?p=21323

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.