• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

اخبار ویژه

اعلان عمومی عوارض و بهاء خدمات وسایر درآمدها ودستور العملهای شهرداری امام شهر جهت اجرا از سال ۱۴۰۳ طی مراسمی، آیین با شکوه بهره برداری از سالن اجتماعات و ساختمان اداری شهرداری امام شهر با حضور استاندار محترم فارس برگزار شد برگزاری جشن چند هزار نفری روز امام شهر در پارک ساحلی امام شهر حماسه حضورمردم امام شهر شهردار قیر در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان فارس با حضور دکتر محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس و معاونت عمرانی استانداری دیدار شهردار و اعضای شورای شهر امام شهر با مهندس رحیمی فرماندار محترم شهرستان قیروکارزین تقدیر رئیس کل دادگستری استان فارس از شهردار امام شهر *نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قیروکارزین با اصحاب رسانه و فعالان مجازی* برگزاری مراسم باشکوه راهپیمایی ۱۳ آبان در امام شهر دیدار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بانوان امام شهری دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی امام شهر با دکتر فروردین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی *حضور شهردار به اتفاق اعضای شورای اسلامی و کارکنان شهرداری قیر در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان ماه پیام تبریک شهردار؛ رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرقیر به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان *جلسه هم اندیشی رئیس شورای اسلامی شهرقیر با رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قیروکارزین در خصوص بررسی راهها و محور های مواصلاتی شهرستان*

3

عزم و اراده شهردار و حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری لار برای رونق و توسعه گردشگری / طرح خواهر خواندگی رمز موفقیت در رونق و رواج گردشگری

  • کد خبر : 21287
  • 27 دی 1402 - 9:27
عزم و اراده شهردار و حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری لار برای رونق و توسعه گردشگری / طرح خواهر خواندگی رمز موفقیت در رونق و رواج گردشگری
با پیگیری و حمایت اصغر فرودی شهردار لار، در روزهای 16 و 17 دی ماه جاری هیئتی متشکل از معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه لارستان، معاون فرهنگی شهردار لار، مدیر روابط عمومی شهرداری و یکی از فعالان فرهنگی و اجتماعی برای دیدار و مذاکره با مدیران فرهنگی شهر یزد به این شهر فرهنگی و گردشگری اعزام شدند.

سید کامران علوی – روابط عمومی شهرداری لار

خواهرخواندگی قراردادی است بین دو شهر که برای ایجاد همبستگی و اتحاد بیشتر انسانی و فرهنگی بسته می‌شود.

 

هدف از این قرارداد، پیوند و اتحاد بین شهروندان دو شهری است که دارای منافع مشترک هستند. مفاد این قراردادها موضوعات فرهنگی اقتصادی و بازرگانی و اخیراً ورزشی را شامل می‌شود.

 

معمولاً دو شهر برای خواهر خوانده باید دارای تشابهاتی باشند؛ مثلاً دو شهر تاریخی، دو شهر علمی یا دانشگاهی یا دو بندر یا حتی دارای دو سمبل مشترک باشند که این انگیزه را ایجاد کند.

 

رونق و رواج گردشگری بین دو شهر خواهرخوانده و نامگذاری متقابل نام خیابانهایی به نام شهر خواهر خوانده از جمله نتایج اعلام خواهرخواندگی شهرها است.

 

حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری لار و جمعی از فعالان فرهنگی اجتماعی این شهر، از حدود یکسال گذشته مصمم شدند تا برای توسعه و رونق فرهنگی و گردشگری، علمی، اقتصادی، بازرگانی و ورزشی لارستان بزرگ، با شهرهایی که در این زمینه ها وجه مشترکی با شهر لار دارند، وارد مذاکره شوند.

 

مطالعات اولیه این طرح آغاز و جلسات متعددی برگزار شد. در فاز اول؛ شهر فرهنگی، تاریخی و گردشگری یزد که اشتراک زیادی با شهرمان دارد برای طرح خواهر خواندگی انتخاب شد. هماهنگی های لازم با مدیران فرهنگی و گردشگری شهر یزد صورت گرفت.

 

با پیگیری و حمایت اصغر فرودی شهردار لار، در روزهای ۱۶ و ۱۷ دی ماه جاری هیئتی متشکل از معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه لارستان، معاون فرهنگی شهردار لار، مدیر روابط عمومی شهرداری و یکی از فعالان فرهنگی و اجتماعی برای دیدار و مذاکره با مدیران فرهنگی شهر یزد به این شهر فرهنگی و گردشگری اعزام شدند.

 

در ابتدای این سفر، احسان طاهری، محسن زارع، سید کامران علوی و مجید حجتی ابتدا با حضور در سازمان فرهنگی، اجتماعي و ورزشی شهرداری يزد با علیرضا ثواچه مدیر گردشگری این سازمان دیدار کردند.

 

در این دیدار، ابتدا اعضای این تیم اعضامی؛ ظرفیت های بالقوه و بالفعل لار و لارستان بزرگ از جمله فرودگاه بین المللی حضرت آیت الله آیت اللهی لارستان، تعدد پروازهای خارجی، مجتمع فرهنگی ورزشی طوبی به همت نیک  اندیش حاج ناصر منیری، وجود اماکن تاریخی و مذهبی مانند (بازار قیصریه، باغ نشاط، قلعه اژدها پیکر، امامزاده میر علی بن الحسین (ع)،آب انبار، دهنشیر، سابات)، پیوستگی بافت تاریخی و فرسوده، دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان، مشارکت خیرین در حوزه شهرسازی، مراکز تجاری و فرهنگی، برج علم و فناوری خیر ساز، گمرگ، حمل بار هوایی، برگزاری مسابقات فوتسال دوستانه تیم ملی ایران و روسیه در شهر لار و وحدت تحسین برانگیز شیعه و سنی را بیان کردند.

 

در ادامه، علیرضا ثواچه مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعي و ورزشی شهرداری يزد به تفسیر به بیان چگونگی تبدیل شهر یزد به شهر گردشگری و همچنین ارائه راهکارهای مختلف در این زمینه پرداخت.

 

علیرضا ثواچه، پیگیری و حضور مدیریت کلان شهری در جشنواره های بین المللی در زمینه میراث جهانی را یکی از رمزهای موفقیت شهر یزد در حوزه گردشگری دانست.

 

بازدید از بافت تاریخی شهر یزد با همراهی سید رضا بهادری مشاور کمیسیون گردشگری شورای اسلامی این شهر، برنامه بعدی این تیم اعزامی از لارستان بود.

 

مجموعه امیر چخماق شامل: (میدان، تکیه، بازار، آب انبار و مسجد و زورخانه)، مسجد جامع، محله فهادان (یوزداران)، خانه لاری ها، خانه محمودی و کوچه آشتی کنان از جمله مراکز گردشگری یزد بود که مورد بازدید این هیئت قرار گرفت و توضیحات کاملی در خصوص این بناها توسط مشاور کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد ارائه شد.

 

این هیئت در پایان سفر خود به یزد، با مهندس فلاح مدیر عامل شرکت دانش بنیان شارستان کهن یزد؛ دیدار کردند و در خصوص تعمیر و مرمت میراث فرهنگی و گردشگری به بحث و گفتگو نشستند.

 

دعوت این هیئت از یزدی ها و استقبال مدیران فرهنگی و گردشگری یزد از این دعوت، برای شرکت در رویداد بزرگ فرهنگی و گردشگری (سومین جشنواره حلوای مسقطی لاری و گردشگری خوراک لارستان)، یکی از نکات مثبت این سفر بود.

 

پیگیری پروژه خواهر خواندگی شهر لار و یزد تا حصول نتیجه با جدیت ادامه خواهد داشت.

 

در فازهای بعدی هم طرح خواهر خواندگی با بندرعباس، قشم و دیگر شهرهایی که در زمینه های فرهنگی و گردشگری، علمی، اقتصادی، بازرگانی و ورزشی دارای وجه مشترک هستند در دستور کار حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری لار قرار دارد.

به این خبر چه امتیازی می دهید؟

امتیاز خود را با کلیک بر روی ستاره ها ثبت نمایید.

میانگین امتیازات ۵ / ۵٫ تعداد امتیازات ۳

اولین نفری باشید که به این خبر امتیاز می دهید!

لینک کوتاه : https://fars-shahrdari.ir/?p=21287

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.