• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

اخبار ویژه

اعلان عمومی عوارض و بهاء خدمات وسایر درآمدها ودستور العملهای شهرداری امام شهر جهت اجرا از سال ۱۴۰۳ طی مراسمی، آیین با شکوه بهره برداری از سالن اجتماعات و ساختمان اداری شهرداری امام شهر با حضور استاندار محترم فارس برگزار شد برگزاری جشن چند هزار نفری روز امام شهر در پارک ساحلی امام شهر حماسه حضورمردم امام شهر شهردار قیر در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان فارس با حضور دکتر محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس و معاونت عمرانی استانداری دیدار شهردار و اعضای شورای شهر امام شهر با مهندس رحیمی فرماندار محترم شهرستان قیروکارزین تقدیر رئیس کل دادگستری استان فارس از شهردار امام شهر *نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قیروکارزین با اصحاب رسانه و فعالان مجازی* برگزاری مراسم باشکوه راهپیمایی ۱۳ آبان در امام شهر دیدار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بانوان امام شهری دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی امام شهر با دکتر فروردین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی *حضور شهردار به اتفاق اعضای شورای اسلامی و کارکنان شهرداری قیر در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان ماه پیام تبریک شهردار؛ رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرقیر به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان *جلسه هم اندیشی رئیس شورای اسلامی شهرقیر با رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قیروکارزین در خصوص بررسی راهها و محور های مواصلاتی شهرستان*

7
بخش دوم نشست خبری شهردار و شورای اسلامی شهر لار با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت؛

علیرغم وضعیت اقلیمی شهر لار، فضای سبز موجود شهری ۱۴۸ هکتار بوده که این آمار در واقع آمار قابل قبولی است / سند چشم انداز و برنامه ۵ ساله شهرداری لار در حال تهیه و تدوین است

  • کد خبر : 8334
  • 01 شهریور 1401 - 20:07
علیرغم وضعیت اقلیمی شهر لار، فضای سبز موجود شهری ۱۴۸ هکتار بوده که این آمار در واقع آمار قابل قبولی است / سند چشم انداز و برنامه ۵ ساله شهرداری لار در حال تهیه و تدوین است
نواز شریفی لاری شهردار لار گفت: خدا را شاکرم توفیقی حاصل شد که در استمرار خدمات رسانی به مردم فهیم و قانون مدار شهر لار با نام جدیدی به نام شهردار حضور داشته باشم. اگر چه قبل از این هم برای خدمت به همشهریان عزیزم در حد توان قدم هایی برداشته ام.

نواز شریفی لاری شهردار لار گفت: خدا را شاکرم توفیقی حاصل شد که در استمرار خدمات رسانی به مردم فهیم و قانون مدار شهر لار با نام جدیدی به نام شهردار حضور داشته باشم. اگر چه قبل از این هم برای خدمت به همشهریان عزیزم در حد توان قدم هایی برداشته ام.

 

شریفی لاری با اشاره به ویژگی های شهری لار، گفت: شهر لار با فاصله ۳۵۰ کیلومتری در جنوب استان فارس، با آب و هوای گرم و خشک، با وسعت شهری ۲ هزار و ۱۲۰ هکتار مساحت و با دو بافت کاملا متمایز شهر قدیم با بافت تاریخی و شهرجدید با بافتی مدرن، وسیع ترین شهرستان استان فارس می باشد.

 

نواز شریفی لاری افزود: در بافت قدیمی شهر لار حدود ۱۲۹ هکتار بافت فرسوده وجود داشته که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد این رقم به بافت تاریخی و فرهنگی شهر اختصاص دارد که این ویژگی در نوع خود منحصر به فرد است.

 

شهردار لار ادامه داد: شهر جدید که با بافت شطرنجی بعد از زلزله سال ۱۳۳۹ شکل گرفته، کارکرد آن معمولا سکونت گاهی بوده و تقریبا طی یک دهه اخیر این کارکرد تغییر کرده و شکل تجاری، خدماتی، اداری و درمانی به خود گرفته است.

 

وی با بیان اینکه شهرداری لار یکی از با سابقه ترین شهرداری ها در سطح کشور و استان محسوب می شود که به صورت رسمی در سال ۱۳۱۹ تأسیس شده، گفت: حتی قبل از آن در سال ۱۳۰۸ هم شهرداری لار وجود داشته، اما تأسیس رسمی آن در سال ۱۳۱۹ بوده و در حال حاضر درجه شهرداری شهر لار درجه ۸ است.

 

شهردار لار با اشاره به اینکه در واقع  نقشه راه در حوزه شهرسازی هر شهری؛ طرح جامع و تفصیلی آن شهر است، گفت: اولین طرح تفصیلی شهر لار در سال ۱۳۴۹ بوده و طرح جامع مصوب فعلی مربوط به سال ۱۳۹۴ و طرح تفصیلی مربوط به سال ۱۴۰۰ است.

 

نواز شریفی لاری، میزان بودجه شهرداری لار در سال ۱۴۰۱ را رقمی افزون بر ۱۲۱ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: حدود ۵۲ میلیارد تومان آن برای حوزه عمرانی پیش بینی شده و در صورت تحقق بودجه، این امر عملیاتی خواهد شد.

 

وی در بخش دیگری از سخان خود به موضوع نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: در حوزه نیروی انسانی، شهرداری لار در حال حاضر ۳۲۶ پرسنل دارد که شامل نیروهای رسمی، قراردادی، پیمانی و شرکتی است که این تعداد نیرو، مسئولیت مدیریت شهری شهر لار را در حوزه ستادی و اجرایی بر عهده دارند.

 

شهردار لار ادامه داد: از مهر ماه سال گذشته تا کنون، شانزده نفر از نیروهای شهرداری تبدیل وضعیت شده اند و تعداد ۱۸ نفر دیگر نیز در حال پیگیری تبدیل وضعیتشان هستیم که از این میان شانزده نفرشان از جامعه ایثارگران و دو نفر هم افراد عادی هستند و سه نفر هم به صورت قطعی رسمی شده اند.

 

این مدیرشهری، تصویب طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی لار در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ با حضور وزیر راه و شهرسازی را از مهم ترین مصوبات و پیگیری های ویژه شهرداری اعلام کرد و افزود: این مصوبه که برای مردم شهر لار نوید بخش بوده در تاریخ  ۱۸ مردادماه ۱۴۰۱ از طریق معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی به استانداری فارس ابلاغ شده است که منتظریم به شهرداری هم ابلاغ شود.

 

شهردار لار به موضوع ساماندهی پارک جنگلی اشاره کرد و گفت: این موضوع یکی از وعده هایی است که از روز نخست به اعضای شورا و مردم داده ایم. از این رو جلسات مستمر شهرستانی و استانی برگزار شده و پس از اینکه طرح توسط شهرداری تدوین و در کمیته های مربوطه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس تصویب شد به مرحله تنظیم پیش نویس قرارداد رسیده ایم و آن هم برای تصویب به شورای شهر ارسال شده که تصویب این طرح هدیه ای به مردم فهیم شهر لار می باشد.

نواز شریفی لاری وضعیت اقلیمی شهر لار را گرم و خشک اعلام کرد و افزود: علیرغم این موضوع و با توجه به وسعت شهر لار و سرانه فضای سبز شهری برای هر نفر ۹ متر و نیم، فضای سبز موجود شهر لار ۱۴۸ هکتار بوده که این آمار در واقع آمار قابل قبولی است.

 

شهردار لار ادامه داد: این آمار بدون احتساب پارک جنگلی بوده و در صورت احتساب ۶۰ هکتار  پارک جنگلی، به رقمی حدود ۲۰۸ هکتار فضای سبز خواهیم رسید.

 

این مدیر شهری از تهیه و تدوین سند چشم انداز و برنامه ۵ ساله شهرداری لار خبر داد و افزود: یکی از کارکنان مجرب شهرداری، این مهم را به طور خاص پیگیری می کند.

به این خبر چه امتیازی می دهید؟

امتیاز خود را با کلیک بر روی ستاره ها ثبت نمایید.

میانگین امتیازات ۴٫۳ / ۵٫ تعداد امتیازات ۶

اولین نفری باشید که به این خبر امتیاز می دهید!

لینک کوتاه : https://fars-shahrdari.ir/?p=8334

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.