• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

اعلان عمومی عوارض و بهاء خدمات وسایر درآمدها ودستور العملهای شهرداری امام شهر جهت اجرا از سال ۱۴۰۳ طی مراسمی، آیین با شکوه بهره برداری از سالن اجتماعات و ساختمان اداری شهرداری امام شهر با حضور استاندار محترم فارس برگزار شد برگزاری جشن چند هزار نفری روز امام شهر در پارک ساحلی امام شهر حماسه حضورمردم امام شهر شهردار قیر در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان فارس با حضور دکتر محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس و معاونت عمرانی استانداری دیدار شهردار و اعضای شورای شهر امام شهر با مهندس رحیمی فرماندار محترم شهرستان قیروکارزین تقدیر رئیس کل دادگستری استان فارس از شهردار امام شهر *نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قیروکارزین با اصحاب رسانه و فعالان مجازی* برگزاری مراسم باشکوه راهپیمایی ۱۳ آبان در امام شهر دیدار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بانوان امام شهری دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی امام شهر با دکتر فروردین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی *حضور شهردار به اتفاق اعضای شورای اسلامی و کارکنان شهرداری قیر در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان ماه پیام تبریک شهردار؛ رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرقیر به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان *جلسه هم اندیشی رئیس شورای اسلامی شهرقیر با رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قیروکارزین در خصوص بررسی راهها و محور های مواصلاتی شهرستان*

5
به گزارش خبرنگار ایرنا

معاون استانداری فارس:‌ سهم این استان در طرح نهضت ملی مسکن ۲۶۰ هزار واحد است

  • کد خبر : 734
  • 12 اردیبهشت 1401 - 14:39
معاون استانداری فارس:‌ سهم این استان در طرح نهضت  ملی مسکن ۲۶۰ هزار واحد است

به گزارش خبرنگار ایرنا ٰ محمود رضا کوچی روز شنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در شهرستان زرقان افزود :‌ به طور طبیعی ابتدا بحث تامین  زمین است که باید  خدمات شهری مناسب  و یک ارتباط هم در شهر اولیه مبدا داشته باشد که بتوان  درآن ساخت و ساز انجام داد. وی […]

به گزارش خبرنگار ایرنا ٰ محمود رضا کوچی روز شنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در شهرستان زرقان افزود :‌ به طور طبیعی ابتدا بحث تامین  زمین است که باید  خدمات شهری مناسب  و یک ارتباط هم در شهر اولیه مبدا داشته باشد که بتوان  درآن ساخت و ساز انجام داد.

وی اضافه کرد:‌ اداره راه و شهرسازی استان فارس بخش عمده ای از زمین مورد نیاز  را مشخص کرده است و بخشی هم مربوط به اراضی مردمی است. از آنجا که سهم فارس ۲۶۰ هزار واحد است  اما ۲۸۰ هزار نفر ثبت نام کردند که پس از پالایش عدد نهایی استخراج خواهد شد.

معاون استانداری فارس بیان داشت:‌ در بحث اجرای منابع مالی پروژه یک بخش آورده مردمی است که در اقساط مختلف دریافت می شود و بخش عمده ای از منابع هم تسهیلات بانکی است که مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان برای کلان شهرها در نظر گرفته شده و برای شهر های کوچک هم این رقم کمتر است.

وی افزود:‌ هم اینک در مقدمات شروع کار هستیم و سعی می شود  منابع مالی مردم پایش  شود و آورده مردم به حدی باشد که متناسب با توانمندی آنها باشد و خانواده ها بتوانند این منابع را در اختیار پروژه ها قرار دهند و در باز پرداخت تسهیلات هم باید عدد طوری تنظیم شود که خانواده ها بتواند اقساط آن را پرداخت نمایند زیرا با رقم بالا استقبال نخواهند کرد و یا اگرهم این اتفاق رخ دهد قادر به پرداخت تسهیلات نیستند.

رضایی کوچی تاکید کرد:‌ دولت کاملا پروژه ها را رصد می کند که پروژه واقعی باشد و در آن نیاز های مردم لحاظ شود و شیوه منابع مالی و فرایندکار طوری تنظیم شود که در پایان واحد های مطلوبی  ساخته شود و مردم هم به خواسته خود برسند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس هم  گفت: متراژ کل زمین که در شهرستان زرقان در نظر گرفته شده است ۷ / ۵ هکتار است که خالص  مسکونی آن ۲ هکتار پیش بینی شده است.

عطاالله زمانی ادامه داد:‌ این زمین در محله دودج شهر زرقان است که ۲۲۴ واحد با تراکم دو طبقه چهار واحدی است و هم اینک قرعه شده کشی انجام شده است و ۲۲۴ نفر مشخص شده اند.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان زرقان نیز گزارشی از عملکرد این نهاد در سال ۱۴۰۰ را ارایه داد و گفت: بنیاد مسکن در سالی که گذشت در سایه خدمت و مدیریت جهادی برای توسعه روستایی و محرومیت زدایی در این شهرستان گام هایی ارزشمند برداشته است.

بهروز رزمجویی افزود:‌ بنیاد مسکن در سال ۱۴۰۰ طرح های هادی را در  ۸ روستای این شهرستان با اعتبار ر ۱۴ میلیارد و ۶۵۲ میلیارد ریال کلید زد و تعداد یک هزار و ۴۱۱فقره  تسهیلات تا پایان سال گذشته  ر این شهرستان پرداخت شده است.

وی گفت: صدور تعداد۲۶۴ فقره پروانه ساخت و اجرای تعداد ۲۰ واحد مسکن محرومین نیز از دیگر عملکردهای بنیاد مسکن در سال گذشته بوده است.

زرقان در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

به این خبر چه امتیازی می دهید؟

امتیاز خود را با کلیک بر روی ستاره ها ثبت نمایید.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد امتیازات ۰

اولین نفری باشید که به این خبر امتیاز می دهید!

لینک کوتاه : https://fars-shahrdari.ir/?p=734
  • نویسنده : امور شهری استانداری فارس
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری ایرنا
  • 186 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.