• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

اخبار ویژه

اعلان عمومی عوارض و بهاء خدمات وسایر درآمدها ودستور العملهای شهرداری امام شهر جهت اجرا از سال ۱۴۰۳ طی مراسمی، آیین با شکوه بهره برداری از سالن اجتماعات و ساختمان اداری شهرداری امام شهر با حضور استاندار محترم فارس برگزار شد برگزاری جشن چند هزار نفری روز امام شهر در پارک ساحلی امام شهر حماسه حضورمردم امام شهر شهردار قیر در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان فارس با حضور دکتر محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس و معاونت عمرانی استانداری دیدار شهردار و اعضای شورای شهر امام شهر با مهندس رحیمی فرماندار محترم شهرستان قیروکارزین تقدیر رئیس کل دادگستری استان فارس از شهردار امام شهر *نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قیروکارزین با اصحاب رسانه و فعالان مجازی* برگزاری مراسم باشکوه راهپیمایی ۱۳ آبان در امام شهر دیدار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بانوان امام شهری دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی امام شهر با دکتر فروردین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی *حضور شهردار به اتفاق اعضای شورای اسلامی و کارکنان شهرداری قیر در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان ماه پیام تبریک شهردار؛ رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرقیر به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان *جلسه هم اندیشی رئیس شورای اسلامی شهرقیر با رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قیروکارزین در خصوص بررسی راهها و محور های مواصلاتی شهرستان*

7

مناطق دچار خشکسالی فارس در اولویت واگذاری تسهیلات اشتغال قرار گیرند/ لزوم همکاری بیشتر بانک ها در جذب تسهیلات تبصره ۱۶

  • کد خبر : 5461
  • 21 تیر 1401 - 12:01
مناطق دچار خشکسالی فارس در اولویت واگذاری تسهیلات اشتغال قرار گیرند/ لزوم همکاری بیشتر بانک ها در جذب تسهیلات تبصره ۱۶
استاندار فارس در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان بر توجه ویژه بر ای اولویت دهی واگذاری تسهیلات اشتغال به مناطقی که دچار خشکسالی شده اند، تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه در «کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان» با اشاره به اختصاص تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی به استان، گفت: جذب اعتبارات اختصاص یافته توسط کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و پارک علم و فناوری استان باید به جد دنبال گردد؛ و نظارت بر پیشبرد عملکرد جذب اعتبارات ارگان ها و نظارت بر همکاری بانک های استان توسط معاونت امورهماهنگی اقتصادی استانداری انجام شود.
دکترایمانیه با بیان اینکه پس از انجام واجبات الهی، کاری بالاتر از رفع نیازهای مردم نیست اظهار کرد: با اشتغال حتی  یک سرپرست خانواده، پویایی اقتصاد، کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقا نشاط در جامعه را شاهد خواهیم بود؛ پس در وضعیت کنونی باید تمامی تلاش ها از سوی نهادهای متولی به حداکثر برسد.
استاندار فارس میزان همکاری بانک ها در جذب تسهیلات اشتغال سال گذشته را مورد توجه قرار داد و ضمن تشکر از  عملکرد بانک ها بابت همراهی جذب تسهیلات، خواستار همراهی بیش از پیش بانک ها در سال جاری شد.
دکتر ایمانیه با تاکید بر اینکه دبیرخانه تبصره ۱۶ در استان فارس تشکیل شود، اظهار کرد: کارگروه سازوکار مناسبی برای تشکیل دبیرخانه با تدوین آیین نامه و مرکزیت کمیته امداد مشخص کند.
استاندار فارس سازمان بسیج مستضعفین، سازمان بسیج سازندگی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ع)، ارتش، کمیته امداد و بهزیستی را از اعضای این دبیرخانه تبصره۱۶ برشمرد و گفت: تبادل و انتقال تجربه عملکرد موفق سازمان ها از مزیت های این دبیرخانه است.
نماینده عالی دولت در فارس انعقاد تفاهم نامه با صنایع و بنگاه های اقتصادی برای اشتغال گروه های هدف کمیته امداد را اقدامی مناسب در جهت کمک به اشتغال پایدار دانست.
دکتر ایمانیه فروش و بازاریابی محصولات مددجویان را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و انعقاد تفاهم نامه با دفتر شهری استانداری، شهرداری ها فضای مناسب در قالب غرفه عرضه محصولات و… در اختیار مددجویان قرار دهند ؛ چراکه بازاریابی و عرضه مستقیم محصولات می تواند باعث رشد افراد بهره مند از تسهیلات بشود.
استاندار فارس با بیان اینکه مهارت افزایی به پایداری شغل افراد دارای تسهیلات کمک می کند، تاکید کرد: تفاهم نامه دبیرخانه تبصره ۱۶  با فنی و حرفه ای استان منعقد شود و مهارت آموزی برای متقاضیان تسهیلات فراتر از سطح کنونی انجام شود.
وی در ادامه بر استفاده از ظرفیت خیریه ها و سازمان های مردم نهاد برای تسهیل گری در شناسایی و واگذاری تسهیلات اشتغال تاکید کرد.
دکتر ایمانیه  ۵۹ هزار تعهد ایجاد شغل در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به شروع سه ماهه دوم سال، نرخ اشتغال کنونی باید افزایش یابد؛ بنابراین ادارات اهتمام ویژه داشته باشند.
وی ادامه داد:  سهم سازمان های مختلف در اشتغال استان مشخص شود.
گفتنی است در این جلسه، تفاهم نامه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری در راستای اشتغال زایی در بخش دانش بنیان و صنایع خلاق به امضای مدیران این دستگاه ها رسید.

به این خبر چه امتیازی می دهید؟

امتیاز خود را با کلیک بر روی ستاره ها ثبت نمایید.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد امتیازات ۰

اولین نفری باشید که به این خبر امتیاز می دهید!

لینک کوتاه : https://fars-shahrdari.ir/?p=5461
  • نویسنده : مدیر سایت
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس
  • 217 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.