• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

اعلان عمومی عوارض و بهاء خدمات وسایر درآمدها ودستور العملهای شهرداری امام شهر جهت اجرا از سال ۱۴۰۳ طی مراسمی، آیین با شکوه بهره برداری از سالن اجتماعات و ساختمان اداری شهرداری امام شهر با حضور استاندار محترم فارس برگزار شد برگزاری جشن چند هزار نفری روز امام شهر در پارک ساحلی امام شهر حماسه حضورمردم امام شهر شهردار قیر در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان فارس با حضور دکتر محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس و معاونت عمرانی استانداری دیدار شهردار و اعضای شورای شهر امام شهر با مهندس رحیمی فرماندار محترم شهرستان قیروکارزین تقدیر رئیس کل دادگستری استان فارس از شهردار امام شهر *نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قیروکارزین با اصحاب رسانه و فعالان مجازی* برگزاری مراسم باشکوه راهپیمایی ۱۳ آبان در امام شهر دیدار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بانوان امام شهری دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی امام شهر با دکتر فروردین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی *حضور شهردار به اتفاق اعضای شورای اسلامی و کارکنان شهرداری قیر در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان ماه پیام تبریک شهردار؛ رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرقیر به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان *جلسه هم اندیشی رئیس شورای اسلامی شهرقیر با رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قیروکارزین در خصوص بررسی راهها و محور های مواصلاتی شهرستان*

4
به مناسبت هفته شهرداری ها و دهیاری ها؛

نشست خبری شهردار اشکنان با اصحاب رسانه

  • کد خبر : 5427
  • 21 تیر 1401 - 7:45
نشست خبری شهردار اشکنان با اصحاب رسانه
در ششمین روز از هفته نکوداشت شهرداری ها و دهیاری ها و به همت شهرداری اشکنان صورت پذیرفت:

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی اشکنان؛ در ششمین روز از هفته نکوداشت شهرداری ها و دهیاری ها، شهردار اشکنان در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن گفتگوی مجازی با مردم، پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه بود‌.

در ابتدای این نشست، شهردار اشکنان ضمن تبریک عید قربان و هفته شهرداری ها، به برنامه های در دست اقدام شهرداری اشکنان اشاره کرد و گفت: بودجه امسال شهرداری ۹۸ میلیارد ریال است که امیدواریم تا ۱۲۰میلیارد جذب اعتبار داشته باشیم.همچنین حدود ۲۴ هزار مترمربع آسفالت به ارزش تقریبی ۳۵میلیارد ریال در مرحله مناقصه می باشد که تا پایان شهریور ماه برخی معابر نظیر خیابان شهید دادنام(در صورت اصلاح شبکه آبرسانی)،کوچه فجر، خیابان ساحلی، محوطه اطراف پارک آل سوج و چند کوچه فرعی در نوبت آسفالت می باشد. ۲۵میلیارد ریال اعتبار نیز جهت انجام چهار پروژه عمرانی در نظر گرفتیم که این پروژه ها نیز در مرحله مناقصه می باشد که امیدواریم پس از تعیین پیمانکار، کارهای مربوطه آغاز گردد‌.

حسین خسروی در بخش دیگری از صحبت های خود به افزایش دهانه پل رودخانه گیدو اشاره کرد و از ستاد حمایت از مناطق محروم، مدیرکل سابق امداد فارس، امام جمعه بخش، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، رئیس اداره راه و شهرسازی لامرد در جذب اعتبار و انجام این پروژه تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد فاز دوم این پروژه به زودی به پایان برسد.

کاشت بیش از ۲۳۰۰ اصله درخت نخل و کنار محلی جهت جایگزینی با درختان کنکارپوس، ۷۰هزارمتربع بهسازی معابر خاکی، الحاق به محدوده ۳۶هکتار از اراضی ملی جهت اجرای پروژه مسکن ملی، اصلاح بخش های از بوستان نفت و پارک شاهد با اعتبار ۳.۵ میلیارد ریال و بهسازی پارک محله ای آبدوان با اعتبار ۳میلیارد ریال از دیگر موضوعات مطرح شده توسط شهردار اشکنان بود.

خسروی در ادامه از مسئولین شهرستان و استان خواست جهت تامین اعتبار خیابان ۴۵متری به عنوان مسیر جایگزین تنها خیابان اصلی شهر که باتوجه به ترددهای زیاد وسائط نقلیه سبک و سنگین دچار آسیب شدید شده است، اقدامات لازم را انجام دهند.

شهردار اشکنان چند درخواست از همشهریان گرامی را عنوان نمود و گفت: قبل از هرگونه خرید و فروش املاک، از شهرداری استعلام بگیرند تاطرفین معامله مشکلات بعدی مواجه نشوند.همچنین به دلیل نارضایتی شهروندان و مشکلات بهداشتی ناشی از دفع غیر اصولی پساب منازل و نگهداری دام و طیور در بافت‌مسکونی، همکاری عاجلانه همشهریان در مرتفع نمودن این مهم، ضروری به نظر می رسد.

در بخش دوم این نشست، خبرنگاران سوالات خود را مطرح نمودند. سید مهدی احمدی خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و مسئول پایگاه خبری اشکنان نیوز دو سوال و هادی مریمی مسئول پایگاه خبری اشکنان ما نیز دو سوال مطرح کردند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

❓پیگیری نامگذاری معابر شهری که در جلسه پرسش و پاسخ شهردار و اعضای شورا در اسفند ماه به خبرنگاران واگذار کردید، حال در چه مرحله ای قرار دارد؟

➖شهرداری فایل های مربوطه را در اختیار شورای اسلامی شهر قرار داده و کمیسیون نامگذاری نیز تشکیل جلسه داده است و در حال بررسی فایل ها هستند که امیدواریم تا هفته دولت به جمع بندی برسیم‌.

❓ شهرداری اشکنان در بین شهرداری های استان کشور در کدام رتبه قرار دارد و وظیفه شهروندان در ارتقاء رتبه شهرداری چیست؟

➖ اخیرا هیچگونه رتبه بندی به طور رسمی اعلام نشده که ما بتوانیم با استناد به آن ، این رتبه را رسانه ای کنیم. ولی شهر خوب را شهروندان خوب می سازند. قطعا همکاری شهروندان در بخش های مختلف تاثیرگذار خواهد بود.

❓دلیل توقف یک ساله پروژه های خیابان شهید ارم و فاز دوم خیابان آزادگان چیست و چه زمانی این پروژه ها به پایان می رسد؟

➖ ما برای این دو پروژه حدود ۱۰ میلیارد ریال پیش بینی کردیم که از ماده ۴۲، فقط ۱میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال به ما تخصیص داده شد و از طرفی شرایط مالی شهرداری به گونه ای نبود که بتوان این پروژه ها را تکمیل کرد. اکنون نیز هر دو پروژه در حال انجام است که امیدواریم لبه گذاری و کانیوای خیابان شهید ارم تا هفته آینده به پایان برسد تا بتوانیم پیاده رو و فضای سبز این خیابان را اجرا کنیم. در خصوص آسفالت این خیابان نیز به همکاری نماینده محترم و در صورت جذب اعتبار، نیمه دوم امسال انجام خواهد شد. فاز دوم خیابان آزادگان نیز به زودی اجرا می شود و باتوجه به بازنگری طرح جامع امیدواریم امسال طرح تملک و تعریض فاز دوم خیابان سودابگرد نیز اجرایی شود.

❓خیابان های محله مزبهو چه زمانی بهسازی می شوند؟

➖در این خصوص جلسات متعددی با خیرین داشتیم و همچنین از سوی کارخانه گچ جنوب هم قول هایی جهت همکاری در این پروژه دریافت کردیم ولی هنوز به جمع بندی نهایی نرسیدیم. یکی از پروژه هایی که قطعا در اولین فرصت در دستور کار شهرداری قرار می گیرد، خیابان محله مزبهو خواهد بود.

شهردار اشکنان در پایان از مسئولین استانی، شهرستانی، بخش و شهر اشکنان به ویژه امام جمعه محترم،اصحاب محترم رسانه، خیرین بزرگوار علی حاجی پور و حاج عباس صحراگرد، شهرداران سابق، شوراهای اسلامی ادوار گذشته و مردم شریف اشکنان تشکر و قدردانی نمود‌.

به این خبر چه امتیازی می دهید؟

امتیاز خود را با کلیک بر روی ستاره ها ثبت نمایید.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد امتیازات ۰

اولین نفری باشید که به این خبر امتیاز می دهید!

لینک کوتاه : https://fars-shahrdari.ir/?p=5427
  • نویسنده : روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی اشکنان
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر اشکنان
  • 95 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.