• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024

اخبار ویژه

اعلان عمومی عوارض و بهاء خدمات وسایر درآمدها ودستور العملهای شهرداری امام شهر جهت اجرا از سال ۱۴۰۳ طی مراسمی، آیین با شکوه بهره برداری از سالن اجتماعات و ساختمان اداری شهرداری امام شهر با حضور استاندار محترم فارس برگزار شد برگزاری جشن چند هزار نفری روز امام شهر در پارک ساحلی امام شهر حماسه حضورمردم امام شهر شهردار قیر در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان فارس با حضور دکتر محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس و معاونت عمرانی استانداری دیدار شهردار و اعضای شورای شهر امام شهر با مهندس رحیمی فرماندار محترم شهرستان قیروکارزین تقدیر رئیس کل دادگستری استان فارس از شهردار امام شهر *نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قیروکارزین با اصحاب رسانه و فعالان مجازی* برگزاری مراسم باشکوه راهپیمایی ۱۳ آبان در امام شهر دیدار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بانوان امام شهری دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی امام شهر با دکتر فروردین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی *حضور شهردار به اتفاق اعضای شورای اسلامی و کارکنان شهرداری قیر در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان ماه پیام تبریک شهردار؛ رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرقیر به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان *جلسه هم اندیشی رئیس شورای اسلامی شهرقیر با رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قیروکارزین در خصوص بررسی راهها و محور های مواصلاتی شهرستان*

1
امام جمعه شهر لار در دیدار کارگران:

همه ما باید بدانیم در مسیری گام بر می داریم که هم مسیر عزت برای کشور و هم مسیر عزت برای فرزندان و نسل های آینده ما است

  • کد خبر : 24005
  • 09 اردیبهشت 1403 - 19:09
همه ما باید بدانیم در مسیری گام بر می داریم که هم مسیر عزت برای کشور و هم مسیر عزت برای فرزندان و نسل های آینده ما است
اعضای ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر شهرستان لارستان به همراه جمعی از کارشناسان و کارگران ادارات و نهادهای مختلف شهرستان با امام جمعه شهر لار دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری لار؛ در این دیدار که به مناسبت هفته کار و کارگر انجام شد، عبدالمهدی قاسمی معاون مدیر کل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان و جمعی از کارشناسان این اداره، روح الله پیش بین فرمانده حوزه مقاومت بسیج کارگری و اصناف، زارع پور سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان، حجت ایزدمهر رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای لارستان، مهدی ندیمی مسئول واحد فضای سبز شهرداری لار، جمعی از کارشناسان ادارات، کارگران واحدهای فضای سبز و خدمات شهری شهرداری لار، کارگران سیمان لارستان، مرکز توزیع برق شهرستان، شهرداری خور و … حضور داشتند.

 

*در سال گذشته در راستای حمایت از جوانی جمعیت، دولت اقدامات گسترده ای را انجام داد.

معاون مدیر کل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان گفت: هفته کار و کارگر امسال با شعار مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی آغاز شده است.

 

عبدالمهدی قاسمی عناوین روزهای نامگذازی شده این هفته را بر شمرد و گفت: با صدور فراخوان جشنواره «امتنان» به هشت میلیون کارگر پیامک ارسال شد تا کارگران بتوانند توانایی خود را نشان بدهند. در نهایت این جشنواره ۲۶ برگزیده کشوری انتخاب شد که در این هفته با حضور رئیس جمهور تقدیر خواهند شد.

 

عبدالمهدی قاسمی معاون مدیر کل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان ادامه داد: در سال گذشته در راستای حمایت از جوانی جمعیت، دولت اقدامات گسترده ای را انجام داد.

 

قاسمی به طرح «یسنا» اشاره کرد و افزود: این طرح یک طرح معیشتی بوده که توسط دولت در حمایت از کودکان زیر دو سال و مادران باردار و دارای کودک شیرخوار طراحی شده است.

 

وی با بیان اینکه تمام طرح های معیشتی روی دهک جامعه متمرکز شده و دولت اقدامات گسترده ای را در این زمینه انجام داده، گفت: در لارستان هم در راستای اقدامات دولت کارهای خوبی انجام شده است. اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی (فجرانه) به خوبی اجرا شد و توانستیم تا حدودی وضعیت معیشتی کارگران را بهبود ببخشیم.

 

عبدالمهدی قاسمی به بیانات چند روز اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران اشاره کرد و گفت: همانطور که حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند:« در دنیا، کشورهای مختلف، ملّتها و فرهنگهای مختلف، همه روز کارگر دارند، روز کارگر مال همه‌ی دنیا است، لکن نکته اینجا است که نگاه دنیای مادّی به کارگر با نگاه اسلام به کارگر متفاوت است. بله، دنیای مادّی هم برای کارگر اهمّیّت قائل است، لکن چرا؟ چون کارگر یک ابزار است، ابزار تولید ثروت است برای کارفرما؛ نگاه دنیای مادّی به کارگر نگاه ابزاری است، مثل پیچ‌ و مهره، مثل خود ماشین. اسلام این‌جور نیست؛ نگاه اسلام به کارگر و ارزشی که برای کارگر قائل است، ناشی است از ارزشی که برای کار قائل است؛ عمل؛ اسلام برای عمل ارزش ذاتی قائل است.»

 

معاون مدیر کل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان همچنین گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود، «نقش کارگر را در جهش تولید، یک نقش انکار نا کردنی و غیر قابل انکار دانست.»

 

وی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، به وظایف دولت و مسئولین در مقابل کارگران اشاره کرد و گفت: در زمینه توانمند سازی و مهارت آموزی کارگران، در شهر لار اقدمات خوبی صورت گرفته است. مرکز آموزش فنی و حرفه ای لارستان همواره با نیاز سنجی و امکان سنجی که در این زمینه انجام داده، توانسته ارتقاء مهارت کارگران را به حد مطلوب برساند.

 

قاسمی در ادامه به برنامه های تدارک دیده شده در لارستان ویژه گرامیداشت هفته کار و کارگر اشاره کرد.

 

*در نگاه دینی ما، کار و کارگری یک ارزش و یک عبادت است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مختار موسوی خرم امام جمعه شهر لار در دیدار با کارگران ضمن تبریک هفته کار و کارگر گفت: یک نکته بسیار مهم اینکه در نگاه دینی ما، کار و کارگری یک ارزش و یک عبادت است. این در حالی است که در نگاه ها و ادیان دیگر، عبادت منحصر به یک مکان و زمان خاص است. اما در نگاه دینی و اسلامی ما هر کاری که انسان به قصد قربت و رضای خدا و خدمت به مردم انجام دهد، عبادت محسوب می شود و بارزترین مصداق خدمت رسانی به مردم، خدمت رسانی جامعه کارگری در موضوعات مختلف است که هم موجب توسعه و پیشرفت کشور است و هم نیازهای مردم و جامعه را بر طرف می کند.

 

امام جمعه شهر لار ادامه داد: همه شما که با آغاز روز مشغول به کار می شوید و با قصد رضای خدا و برای خدمت رسانی به مردم و تامین معاش خانواده تلاش می کنید، برای شما اجر و ثواب و مُزد در درگاه خداوند ثبت می شود.

 

* کسی که برای تامین معاش خانواده، صبح از خانه بیرون می آید و تلاش می کند؛ مانند کسی است که در راه خدا مشغول جهاد باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مختار موسوی خرم با اشاره به حدیث «الكادُّ على عِيالِهِ كالمُجاهِدِ في سبيلِ اللّهِ»، گفت: کسی که برای تامین معاش خانواده، صبح از خانه بیرون می آید و تلاش می کند؛ مانند کسی است که در راه خدا مشغول جهاد باشد. پس فی نفسه کار شما عزیزان یک عبادت و یک ارزش است.

 

*رکن جهش تولید با میدان داری و حضور کارگران محقق می شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مختار موسوی خرم امام جمعه شهر لار افزود: نکته دوم اهمیت کار شما عزیزان این است که امسال را رهبر معظم انقلاب، سال جهش تولید با مشارکت مردم نامیدند و به فرموده مقام معظم رهبری، رکن جهش تولید با میدان داری و حضور کارگران محقق می شود.

 

امام جمعه شهر لار ادامه داد: با تلاش شما عزیزان است که انشاالله می توانیم شاهد توسعه، پیشرفت و جهش تولید باشیم.

 

دکتر سید مختار موسوی خرم، به اهمیت کار کارگران اشاره کرد و گفت: کار شما از دو جهت حائز اهمیت است. چه از نگاه دینی و چه از نگاه شرایط کشور که نیاز به تلاش و فعالیت مضاعفی دارد تا بتواند مشکلات خودش را بر طرف کند. امروز مستکبرین عالم دست به دست هم داده تا این نظام دینی و اسلامی در برابر آنان تسلیم شود و در آن مسیر و خط سیری که آنها تعریف می کنند حرکت کند و یا آن را از بین ببرند و نابود کنند. اما به لطف خدا و به همت و مقاومت و ایستادگی مردم، نظام اسلامی نه تنها نابود نشده، بلکه در آن مسیری که خود ترسیم کرده، به سوی اهداف عالیه خود پیش می رود.

 

*همه ما باید بدانیم در مسیری گام بر می داریم که هم مسیر عزت برای کشور و هم مسیر عزت برای فرزندان و نسل های آینده ما است.

امام جمعه شهر لار گفت: همه ما باید بدانیم در مسیری گام بر می داریم که هم مسیر عزت برای کشور و هم مسیر عزت برای فرزندان و نسل های آینده ما است.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خرم امام جمعه شهر لار، به خدمات ارزنده مهندسین برجسته جمهوری اسلامی در اقصی نقاط دنیا اشاره کرد و تمام این افتخارات را نتیجه ایستادگی، مقاومت و تلاش ملت ایران دانست.

 

* برخورد محکم و مقتدرانه ما در برابر حرکات وحشیانه این رژیم غاصب، نتیجه ایستادگی و مجاهدت فرزندان این سرزمین در عرصه سیاسی و نظامی است.

امام جمعه شهر لار در بخش دیگری از سخنان خود، به حمله رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: برخورد محکم و مقتدرانه ما در برابر حرکات وحشیانه این رژیم غاصب، نتیجه ایستادگی و مجاهدت فرزندان این سرزمین در عرصه سیاسی و نظامی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مختار موسوی خرم امام جمعه شهر لار، بر توجه ویژه به نیازها و مطالبات کارگران تاکید کرد و گفت: شما باید زبان گویای مطالبات جامعه کارگری در محافل مختلف از جمله در پایتخت و مرکز استان باشید.

به این خبر چه امتیازی می دهید؟

امتیاز خود را با کلیک بر روی ستاره ها ثبت نمایید.

میانگین امتیازات ۴ / ۵٫ تعداد امتیازات ۴

اولین نفری باشید که به این خبر امتیاز می دهید!

لینک کوتاه : https://fars-shahrdari.ir/?p=24005

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.