• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

اخبار ویژه

اعلان عمومی عوارض و بهاء خدمات وسایر درآمدها ودستور العملهای شهرداری امام شهر جهت اجرا از سال ۱۴۰۳ طی مراسمی، آیین با شکوه بهره برداری از سالن اجتماعات و ساختمان اداری شهرداری امام شهر با حضور استاندار محترم فارس برگزار شد برگزاری جشن چند هزار نفری روز امام شهر در پارک ساحلی امام شهر حماسه حضورمردم امام شهر شهردار قیر در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان فارس با حضور دکتر محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس و معاونت عمرانی استانداری دیدار شهردار و اعضای شورای شهر امام شهر با مهندس رحیمی فرماندار محترم شهرستان قیروکارزین تقدیر رئیس کل دادگستری استان فارس از شهردار امام شهر *نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قیروکارزین با اصحاب رسانه و فعالان مجازی* برگزاری مراسم باشکوه راهپیمایی ۱۳ آبان در امام شهر دیدار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بانوان امام شهری دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی امام شهر با دکتر فروردین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی *حضور شهردار به اتفاق اعضای شورای اسلامی و کارکنان شهرداری قیر در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان ماه پیام تبریک شهردار؛ رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرقیر به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان *جلسه هم اندیشی رئیس شورای اسلامی شهرقیر با رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قیروکارزین در خصوص بررسی راهها و محور های مواصلاتی شهرستان*

8
شهردار کازرون در مراسم گرامیداشت هفته محیط زیست مطرح کرد؛

کازرون در بین برترین شهرهای فارس از نظر تنظیف/ هزینه روزانه ۲۰۰ میلیون تومانی بابت جمع آوری و دفن پسماند

  • کد خبر : 2561
  • 21 خرداد 1401 - 9:00
کازرون در بین برترین شهرهای فارس از نظر تنظیف/ هزینه روزانه ۲۰۰ میلیون تومانی بابت جمع آوری و دفن پسماند
شهردار کازرون گفت: شهرداری کازرون با کسب نمره ۹۵ در زمره برترین های شهرهای استان فارس از لحاظ تنظیف شهری قرار دارد.

شهردار کازرون گفت: شهرداری کازرون با کسب نمره ۹۵ در زمره برترین های شهرهای استان فارس از لحاظ تنظیف شهری قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری کازرون، مهندس رضا نوذری در مراسم گرامیداشت هفته محیط زیست که با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، جمعی از مدیران شهرستانی و جمعی از فعالان و دوستداران محیط زیست در کازرون برگزار شد، اظهار کرد: خدمات صادقانه پاکبانان و نیروهای شهرداری و دوستداران محیط زیست باعث شده که کازرون در ارزیابی استانداری فارس، در بین شهرهای برتر استان از لحاظ تنظیف شهری معرفی شود.

وی یکی از معضلات شهر کازرون را جمع آوری و دفن زباله عنوان کرد و گفت: شهرداری برای جمع آوری و دفن زباله روزانه حدود دو میلیارد ریال هزینه می کند که هزینه بسیار بالایی است و همه ما به نوبه خود باید تلاش کنیم تا زباله کمتری تولید کنیم، البته برای تحقق این امر نیازمند کمک فعالان محیط زیستی در زمینه فرهنگ سازی و آموزش شهروندان هستیم.

شهردار کازرون با یادآوری اینکه از زباله به عنوان طلای کثیف نام برده می شود، ادامه داد: تبدیل طلای کثیف به درآمد فرصت مناسبی است تا هم در تنظیف شهر و هم از لحاظ درآمدی به شهر کمک کنیم که البته این موضوع نیاز به حضور سرمایه گذار دارد، بنابراین آماده ایم در این خصوص با آغوش باز از سرمایه گذاران استقبال کنیم.

صرفه جویی ناشی از کاهش تولید روزانه زباله، می تواند به عمران و زیباسازی شهر اختصاص یابد

رئیس شورای اسلامی شهر کازرون نیز در سخنانی عنوان کرد: بخش اعظمی از مشکلات محیط زیست در جهان ناشی از عملکرد نامطلوب دولت ها در این عرصه است که منجر به خشک شدن تالاب ها، دریاچه ها، رودخانه ها، جمع شدن حجم زیاد ریزگردها و… می شود.

محسن روزبهی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه در حوزه محیط زیست باید منطقه‌ای عمل کرد اما جهانی اندیشید، گفت: در حوزه فضای سبز با شرایط آب پایدار می توان به توسعه فضای سبز کمک کرد و اگر این کار باعث کاهش تنها دو درجه ای هوا شود، تاثیر بزرگی در محیط زیست می گذارد و به تبع آن گونه های جدید گیاهی نیز افزایش خواهد یافت.

وی تولید روزانه زباله در کازرون را بیش از صد تن برآورد کرد و افزود: با یک برنامه ریزی و فرهنگ سازی مناسب می توان زباله کمتری تولید کرد که اگر بتوانیم این حجم از تولید زباله را به نصف یا یک چهارم کاهش دهیم می توانیم هزینه ناشی از صرفه جویی آن را صرف توسعه عمران و زیباسازی شهر کنیم.

وی با بیان اینکه راه اندازی مرکز بازیافت از عهده شهرداری به تنهایی خارج است و در این زمینه راهی جز استفاده از توان سرمایه گذار واقعی نیست، خاطر نشان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر، از سرمایه گذاران واقعی و توانمند در حوزه بازیافت زباله حمایت و تا حد امکان شرایط سرمایه گذاری را برای آنها فراهم خواهند کرد.

سیستم آبیای فضای سبز شهر در حال تغییر به شیوه قطره ای است

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کازرون نیز در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محیط زیست گفت: بخشی از خشکسالی ها و کم بارشی ها و گرمای هوا ناشی از قطع درختان و ازبین بردن فضای سبز است.

دکتر سهراب جبری ادامه داد: وقتی یک فعال محیط زیستی به قطع درختی اعتراض می کند، برخی ناراحت می شوند اما اگر آن افراد فایده و اثر یک درخت را می دانستند، هیچ وقت چنین کاری نمی کردند.

وی همچنین با بیان اینکه تبدیل آبیاری غرقابی فضای سبز به قطره‌ای از سال گذشته کلید خورده و پیشرفت قابل قبولی داشته، ابراز امیدواری کرد، کل فضای سبز شهر در آینده نزدیک به این شیوه آبیاری شود.

دکتر جبری در عین حال بر لزوم حرکت به سمت شیوه های نوین و هوشمند آبیاری تاکید کرد و گفت: شورای شهر قطعا رفتن به سمت آبیاری هوشمند فضای سبز را پیگیری خواهد کرد، البته تحقق این امر نیازمند زمان خواهد بود.

شهرداری قدمهای خوبی در زمینه حفظ محیط زیست شهر برداشته است

جمال خداپرست نماینده سازمان محیط زیست شهرستان نیز ضمن تشکر از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر به خاطر برگزاری این جلسه گفت: امروز برای ما قابل لمس است که شهرداری کازرون قدم های خوبی در راستای حفظ محیط زیست برداشته اند که از آن جمله می توان به ایجاد پارک حیوانات و همچنین کسب رتبه برتر تنظیف شهری در استان اشاره کرد.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم محیط بانان کازرون برای جلوگیری از خطر انقراض گونه ها، ایجاد فنس الکترونیکی است که در کشور ما این موضوع برای اولین بار در کازرون اجرا شده است.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی، از برخی از فعالان محیط زیست تقدیر شد.

به این خبر چه امتیازی می دهید؟

امتیاز خود را با کلیک بر روی ستاره ها ثبت نمایید.

میانگین امتیازات ۵ / ۵٫ تعداد امتیازات ۲

اولین نفری باشید که به این خبر امتیاز می دهید!

لینک کوتاه : https://fars-shahrdari.ir/?p=2561
  • نویسنده : روابط عمومی شهرداری کازرون
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی شهرداری کازرون
  • 530 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.